Döden är inget giltigt skäl att missa jobbet

Jag läser om det som står i tidningarna idag om stackars Jimmy och hans familj som blivit utförsäkrade från Försäkringskassan så snart efter deras dotters tragiska bortgång.

Jag är själv en av dem som spred detta på min facebook igår, för när man läser nåt sånt så kan man bara inte låta det rinna mellan fingrarna! Det ska inte få gå till så här! Självklart måste vi alla gemensamt göra vad som krävs för att ändra på dessa "lagar" som våra myndigheter gör allt för att hålla så hårt på. (förutom när det gäller våldtäktsmän och gud förbjude skatteförbrytare!)

Det hela påminner mig lite om en insändare jag läste i tidningen i min hemstad för några år sedan.

En "bekant" till mig hade nyligen gått bort efter en kort tids sjukdom, och mindre än en vecka efter hans bortgång så fick änkan ett brev ifrån Försäkringskassan där de kallar den avlidne till ett rehabiliteringsmöte "för att diskutera hans möjligheter att komma tillbaka i arbete"

Änkan skrev i sin insändare ett öppet brev till Försäkringskassan, där hon å sin bortgånge mans vägnar lämnade återbud till mötet pga dödsfall.


Ännu en gång är vi där. Om det jag har skrivit tidigare. I Sverige finns det inget skyddsnät!
Går man igenom en livskris och behöver hjälp, så vill man gärna tro att det ska kunna gå att luta sig mot någon myndighet. Men icke! Skyll dig själv och så slänger de igen dörren framför näsan på dig!


                      

Läs även:
Jag fick sparken och missfall på samma dag-fick skylla mig själv!


Kommentarer
Postat av: anna

såg det oxå på fecabook, så jävla hemskt. jag fattar inte hur fk tänker

2012-05-04 @ 21:55:50
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Trust me darling

Så får de inte bara gå till. Vet själv en som blev kallad på möte dagen efter dotterns bortgång (cancer 7månadwe gammal) och fick en liknande dom. Hon gick inte på mötet dock

Konstigt? Nej! Hon Sörjde. Men eftersom hon inte hade någon att vårda längde skulle hon börja Jobba.. Det är sjukt.

2012-05-04 @ 23:04:35
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: Jiffe

Håller med, så här får det inte gå till!! Varför ska han belasta samhället med sin sorg när jag måste jobba. Jag vill inte heller jobba. FK är jävla rasister. Det är synd om mig ju!!! Ge mig pengarna då. Ge dem till mig då!!

2012-05-05 @ 00:00:56
Postat av: Jennie & FrökenFlis

Det är bara helt vridet hela det där systemet, det är så man blir mörkrädd när man läser hur dom behandlar och beter sig.

2012-05-05 @ 07:18:29
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

jag vet inte om du är en av dem som läser min blogg, men det skulle betyda enormt mycket om du ville slänga in en kommentar om vad du gillar att läsa på en blogg, och vad jag kan skriva mer om! :)

http://fotokobran.se/2012/may/vad-vill-ni-se-mer-av.html

kram! :)

2012-05-05 @ 18:05:11
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor