En eloge


Mamma Mia! säger jag bara....

Jag har haft så mycket att göra de senaste dagarna så det bara snurrar runt i skallen på mig nu. Låg vaken bra länge igår innan jag kunde somna, för jag hade så mycket att tänka på...."måste göra det, o det, o det"...Och idag har jag grejat hela dagen men det känns inte som jag hunnit få något gjort för det. Känns det igen eller? ;)

Min ide' med den här barnklädesbutiken var ju att det skulle vara ett roligt tidsfördriv när jag ändå går hemma, och det blir det nog så småningom...men innan allt är färdigt är det ju ett HELTIDSJOBB!

Måste ringas runt till banken, posten, skatteverket, maila websidan, ta kort på kläderna, de ska läggas in på datorn och sen in på sidan, skrivas info om.....osv osv....

Utöver detta har jag haft tonvis med tvätt som tagit två dagar att göra, haft auktioner på Tradera som tagit slut så jag har packat och skickat det, och sen på toppen av allt så har jag haft två sjuka barn hemma hela dagarna, och även börjat känna mig hängig själv...så ja, dagarna går :)

Vimsiga familjen är nog vimsig av en anledning hahahaha. Men jag klagar inte. Jag gillar att ha många bollar i luften, mår som bäst när jag vet att jag har saker att göra. (man e väll en Elander i grund och botten ;) ) Så länge det inte blir så mycket så man glömmer bort och som igår, ligger sömnlös. :(

Slutligen måste jag här och nu få ge en eloge till min vän Ann-Louise. Hon har nyss startat en blogg, och jag kan inte begripa hur hon hinner med och klarar av allt så bra som hon gör??? En annan blir trött av det lilla jag beskrivit här. Hon har 5 barn(!) alla under 4 år, och klarar av det själv under veckorna när hennes man jobbar borta...och hon gör det med bravur! Och ändå hinner hon blogga och vara huslig och en underbar mor...
HUR GÖR DU?????

Tänker tillbaka ca 13 år bakåt i tiden, när hon bodde nedanför mig på DKV, och smög upp till mig för en cigg och en grogg på kvällarna ibland...hahahaha, the good old days ;) Tänk om man vetat då vad man vet nu....

Näe, nu ska jag jobba lite till innan sängen kallar...(och fotbollen e slut :P)

Nighty Nighty på er allesammans!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor