"Mamma, måste jag se ut som en gris?"

Angående det här med att man i dagens samhälle inte får  säga "fin" till sina barn. Eller ja, får o får, men man bör inte säga det, eftersom det enligt vissa framkallar ett tvång hos barnen att vara fina.

Jag skrev ju ett inlägg om det häromdagen, och jag fick då frågan av LD "varför jag ville lära mitt barn att det är  viktigt att vara fin?"

Jag tycker ju fortfarande inte att det är fel att säga det, jag kan argumentera om detta ämne i flera timmar säkert, men jag har en fråga då till alla er som tror att bara för att man säger något till ett barn, så lär man dem att de måste leva upp till det.

Under hela Naomis uppväxt så har jag haft ett smeknamn på henne som jag inte vet riktigt vartifrån det kommer. Hon vet att jag säger det med kärlek, och det är ganska gulligt,faktum är att jag även börjat kalla min son för detta smeknamn....nu börjar jag ju bli lite orolig att de kanske känner ett tvång att de måste leva upp till detta också, och det vore ju inte roligt?

Min fråga är alltså, måste jag sluta kalla mina barn vid deras, kanske inte så vackra men ack så kärleksfulla smeknamn med rädsla för att de lär sig att de måste leva upp till det?

Ja, just det., Jag kanske ska tala om att smeknamnet jag har på dem är GRISFEJS:

                                                                                                                                 


Kommentarer
Postat av: Silla

Underbara du.... hahahahhahaha



2011-12-16 @ 12:42:41
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha jag har också vackra smekboll på mina barn fisboll, råttan, bollen, bambi mm men allt är från hjärtat såklart:)

2011-12-16 @ 21:23:16
URL: http://onlythequeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor