Minne från vår bröllopsnatt

Idag läste jag en artikel i Dagbladet där svenskar delade med sig av sina bröllopsminnen, och ja....jag har ju också några sådana från vårat bröllop.
 
Förutom att jag låg sjuk med njurbäcksinflammation dagarna innan, så har jag ett specifikt minne ifrån bröllopsnatten.
 
Vi firade ju vårat bröllop nere vid min mor och fars sommarstuga, och på natten skulle jag och Jonas sova i gillestugan som ligger bara ett stenkast från huset.
Jonas var ganska friskt påverkad, medans jag var i stort sett nykter. Nino var ju bara 5 veckor gammal så jag skulle ju amma honom dagen efter. Men Jonas hade druckit ganska bra fram tills halv fem på morgonen då alla gästerna hade åkt hem, och vi äntligen hade kommit ner i stugan.
Efter mycket om och men lyckades jag ta mig ur den stora och bökiga bröllopsklänningen, och kom då på att jag hade glömt bröstpumpen uppe i huset. Jag hade inget ombyte med mig, så jag bad Jonas gå upp och hämta den så jag slapp ta på mig klänningen igen.
 
Han tog god tid på sig, och efter kanske 15-20 minuter började jag bli riktigt orolig för vart han hade tagit vägen, då det plötsligt plingade till i min mobil.
Ett meddelande från älskling:
"Tja! Vad gör du?"
 
Va??!! Vadå vad gör jag? Väntar på honom förstås. Klockan är 5.00 på morgonen och det är vår bröllopsnatt!
 
Jag slängde på mig Jonas kavaj och gick för att leta efter honom, och fick då syn på honom, sittandes i trappen mellan stugan och huset.
 
"Vad gör du? Varför sitter du här?" frågade jag.
"Jag vet inte" mumlade han. "Jag tror att jag var på väg någonstans, men jag har glömt vart jag skulle" Jag skrev ett sms till dig och frågade ju?"
 
Behöver jag tillägga att jag fick hämta bröstpumpen själv? Och att han däckade så fort han lade huvudet på kudden?
Så mycket till bröllopsnatt....

Kommentarer
Postat av: gizze

Hahaha...ja han är väl karl :)

2013-05-05 @ 20:25:29
URL: http://gizzez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor