Kan man försörja ett barn på 19 kr i månaden?

 
Idag har jag varit på utvecklingssamtal på Naomis skola. Det gick bra, hon är så duktig min flicka och når kunskapskraven väl. Känns skönt.
 
Jag blev mäkta förvånad när hennes pappa kom fram till mig på skolan och gav mig ett kuvert. Mig, inte Naomi. 
I kuveret låg det 1200:-.
 
Han åker ju till USA snart igen, och lämnar som vanligt Naomi hos oss. Dessa pengar skulle täcka de veckor han är borta. Visst, de täcker bensinkostnaderna till och från skolan. Nätt och jämt. Men inte mat, fritid, slitage osv.
 
Nåja. 1200:- är mer än jag nånsin fått ifrån honom. Tidigare har jag fått 700:-, sammanlagt! Under 12 års tid. Ändå var han borta de första 2 åren, och sen har han varit borta 4 månader varje år.Ungefär 19 kr i månaden som har jag fått tidigare om man slår ut det.
 
Så 1200 kr är stort. Jag ska vara nöjd.

Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Woho då är du rik nu då ;-). Min pappa tyckte också att man kunde försörja barn ganska billigt, tror han betalade 0 kr i underhållsbidrag faktiskt, men han fick skulder då försäkringskassan iaf betalade ut underhållsbidraget och pengarna inte han betalade gick till kronofogden så det har han levt med ett par år, men jag tror han skärpt till sig lite och lyckats betala av det mesta av det nu faktiskt. Har inte pratat med honom på över 2 år snart så jag vet inte hur det fortsatt gått.

2013-05-03 @ 20:23:50
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Sirpa

Hej! Min ex får betala till FK annars skulle jag inte få nått! Vi är många med samma problem!
Har en skön helg! spendera inte alla 19kr nu:)
Kram Sirpa♥

2013-05-03 @ 21:13:07
URL: http://anglarochparlor.blogspot.se
Postat av: gizze

Sonens far har betalt genom FK alla år ...
Jag har haft förmånen att ha sonen jämt! Alltså bott hos mig på heltid - var hos sin far varannan helg fram till tolv års ålder och 7-10 dagar på sommaren! Jag känner mig lyckligt lottad! Har alltid haft en nöjd son som aldrig krävt mycket, tur det, för med låg lön eller a kassa kommer man inte långt.....
_Men man kan leva länge på kärleken, gåvan man fått!

2013-05-03 @ 21:36:53
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Marlene

Vi gjorde upp utan att blanda in FK och han har betalat på öret varenda månad fram tills barnen fyllt 18 och slutat skolan. Men inte ett enda öre mer har han bidragit mer och knappt träffat sina barn heller. Men det är han som förlorar mest på det... han senaste födelsedag ringde inte ens barnen till honom...

2013-05-03 @ 22:12:16
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: anna

å e det duktiga pappors dag. jag fick exakt samma summa igår. blev så förvånad så jag tackade som en galning :P

2013-05-04 @ 07:27:24
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Jennie & FrökenFlis

ja som sagt, det är ju bättre än ingenting.

stor kram!

2013-05-04 @ 13:53:22
URL: http://jenniesays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor