ICA:s könsdiskriminering

Jag undrar hur ICA tänkte när de skrev den här skylten??
 
Tänkte de rätt och slätt att "den är rosa så den kan ingen kille ha"
Eller är det för att den har en stol där bak till dockor och inga pojkar leker ju med dockor...eller?
 
Jag skulle bra gärna vilja ha en förklaring, till varför de medvetet går ut och förminskar sin försäljning med 50% när de skriver att den endast är för flickor.
 
Vi har faktiskt letat efter en cykel att köpa till Nino när han fyller år, och det var därför jag fick ögonen på denna, men sen fick jag se skylten:
Aj då, Nino får visst inte ha den. Den är bara till flickor.
 

Självklart bryr jag mig inte egentligen, vill jag köpa den så gör jag det ändå, men det finns säkert många som inte vågar. Det är svårt att bryta mot den hjärntvätt vi blivit ilurade under så många år. Att killar endast ska ha blått och flickor endast ska ha rosa.
 

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Klart att Nino ska få en så fin rosa cykel!

2013-03-19 @ 11:25:31
Postat av: Ida

Nää usch och fy Ica! Trodde verkligen vi kommit längre än så i vårt samhälle!!
Är så trött på denna könsuppdelning bland barn!!

2013-03-19 @ 11:50:00
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Postat av: lilla S

Men haha, helt efterblivet ju! Idioter.

2013-03-19 @ 16:59:08
URL: http://fruktklister.blogspot.com
Postat av: Jossan

Jag skrev precis på min blogg
"Vad anser ni om det här med att killar inte ska få ha rosa och tjejer inte ska få ha blått? När vi inte tog reda på vad det blev för kön så brölade folk om att "men då är det jättesvårt att köpa grejer till bebisen ju!". Öh. Nej? Skulle det vara så svårt att köpa neutrala färger? Eller helt enkelt låta en kille få ha en lila tröja på sig? Skulle det vara fel om jag tog på min flicka en blå jacka? Snälla. Skärp er. Nu menar jag såklart inte att jag skulle ta på min pojk en klänning (jag har en gräns jag också). Men jag förstår mig inte på människor som skriker "könsdiskriminering" såfort någon andas ordet "killfärg och tjejfärg" eller på dom som är strikta med att killar inte får bära rosa, och att tjejer inte får bära blått. Barn runtom i världen svälter, blir misshandlade, lever på gatan, tar droger i alldeles för unga åldrar och här sitter vi och grinar om lite färger. Sverige i ett nötskal. "
Det skulle vara kul om du gick in och kommenterade vad du tyckte om det! :)
Ha en fin dag!

2013-03-22 @ 12:36:39
URL: http://josephinemariajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor