Vårlängtan

Idag skiner faktiskt solen ute, och det gör bara att jag längtar ännu mer efter våren!
Avskyr vintern, mörkret och kylan. Jag skulle lätt kunna bo nånstans där det är sommar året runt.Fast då skulle jag nog sakna våren, för det är faktiskt min favorit-årstid.
 
När träden blommar, fåglarna kommer tillbaka och det blir ljusare och ljusare ute.
Det finns inte mycket som slår en dag mitt i april när solen skiner, och det är tillräckligt varmt för att man ska kunna vara ute, men ändå så där lite lite kyligt så det nyper i kinderna. Gå på en långpromenad och ta en picknick. Första grillningen. Plocka fram utemöblerna.
Och veta att man har hela sommaren framför sig!
 
Vilken är er favoritårstid?
 
Ett par härliga bilder fån förra våren. LÄNGTAR!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

Helt klart är våren bäst:)

2013-01-30 @ 13:32:11
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Cissi J

Jag gillar vår sommar o höst men hatar vintern både kylan o snön. Brukar säga att jag verkligen är född i fel land hahahaha. Jag blir så negativ på vintern haahah.
Vi har ingen sol men det duggregnar lite så jag hoppas på mer regn så snön smälter bort hahahaha.
Kram

2013-01-30 @ 13:40:53
Postat av: gizze

Älskar sol och värme, så jag säger sommaren....fast vad har vi för sommar egentligen? Och våren är ju fin, men både vår och sommar är allergi...gillas Inte :(
Borde nog flytta utomlands, för min kropp mår bättre av värme....Tids nog kanske :)

2013-01-30 @ 15:09:49
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Jag längtar efter vår

2013-01-30 @ 15:49:37
URL: http://kaffehornan.se/
Postat av: Jenny

Senvåren och tidig sommar. Den tiden har något magiskt över sig tycker jag! Men jag uppskattar den värme som kan bli sådär i juli och som höll i sig typ hela sommaren 2006. Iaf i Småland och på Öland var det stekhett, vilket jag älskade. Även juni/juli 2010 var helt fantastiskt. Klarar tveklöst hetta bättre än kyla :).

2013-01-30 @ 16:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor