Väntar jag fyrlingar?

Alla som ser mig tror att jag är i typ 5 månaden eller så, och när jag säger att jag bara är i v 10 så blir de övertygade om att jag väntar mer än ett barn.
 
Vi har ju varit på ett tidigt ultraljud som visade en bebis, men igår frågade jag barnmorskan hur säkert ett tidigt ultraljud är, då sa hon så här:
 
" Jag hade ett par här en gång som hade varit på ett tidigt ultraljud som visade en bebis. Sen gick de på det rutinmässiga ultraljudet i v 18, och fick då höra att de väntade tvillingar. Av någon anledning gick de tillbaka på ett senare ultraljud i vecka 25, och då visade det att de väntade trillingar! Då sa pappan:
-Nu går inte på något mer ultraljud! Det blir ju en bebis till för varje gång!"
 

Tur att inte det har hänt mig. Jag har ju varit på 4 ultraljud vardera med båda mina barn......
 
Gravid v 10. Är det en bebis? Två? Tre? Eller fyra?

Kommentarer
Postat av: Emely Tuväng

Folk trodde det i början på mig med, magen började synas direkt! Men vi har haft två ultraljud nu o det är bara en..:)

2013-01-23 @ 11:56:52
URL: http://www.emssan.blogspot.com
Postat av: Ingrid - Blivande tvåbarnsmamma

Det är nog inte helt ovanligt att det syns mycket tidigt, särskilt när man har barn sen innan :) Nu i vecka 34 är jag gigantisk (känns det som) och flera har frågat om det bara är en. Det vet man inte riktigt hur man ska tolka ;)

Idag kom goodiebagen, tack så jättemycket! Väldigt fina saker som passar perfekt i helgen nu när vi är barnlediga och jag bara ska pyssla om mej själv lite :) Tack än en gång! KRAM!

2013-01-23 @ 12:21:23
URL: http://p0llys.blogg.se
Postat av: ♥♥ Melissas Prinsar ♥♥

så himla stor är du väl inte du är normal tycker jag :) sen är de ju inte ditt första barn då blir man ju oftast stor rätt snabbt :) och större ju fler barn man fått

2013-01-23 @ 12:23:15
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Postat av: anna

Magen växer ju mer när man har varit gravid innan. Min var "stor" de första veckorna men sen syannade det upp ett par veckor. Men visst syns det att du är gravid:-)

2013-01-23 @ 13:20:45
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Finmagen! Och jag har också fått mage DIREKT. Jobbigt den här gången då jag ville vänta med att berätta eftersom vi fick ett missfall innan ... tur det finns bylsiga tröjor ;)
Kram

2013-01-23 @ 13:33:40
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: gizze

Du är ju så smal annars, så det syns väl snabbt, men visst..kanske är det två, kanske är där tre....ring mig då...vid tre får man väl hemhjälp*?! Ställer gärna upp :)
Ha det gott! Kram Gizze

2013-01-23 @ 13:53:47
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Jenny

Fiiin mage! Jag går in i v 17 imorgon och det syns bara lite mer på mig. Dock är det min första graviditet och jag har hört att om man varit gravid tidigare så blir livmodern i sig större snabbare (iaf ofta). Och det verkar ju stämma eftersom så många själva har upplevt det.
Återigen, grattis till er!

2013-01-23 @ 18:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor