Humor eller kvinnoförakt?

Nu har det väl ändå gått för långt, när man inte ska få skoja om någonting längre?
 
Det har blivit världens uppståndelse över att en skola i Luleå hade satt upp nedanstående måning utanför lärarnas toalett, och nu tvingas de ta ner den.
 
Vad fanken, den är ju rolig!
Lite humor måste man väl ändå få ha, utan att det säger att det är ok att bete sig så eller? Ska man inte få skoja om någonting längre?
 
Allt allt allt ska kritiseras och framställas som förnedring och förtal i dagens samhälle, jag blir så trött! Alltid är det nån som tar illa upp av nåt. 
Om inte eleverna på den här skolan förstår att det inte är ok att kika ner i tjejernas toabås bara för att den här bilden sitter på väggen, ja då har de nog större problem än så på den skolan, eller vad tror ni?
 
Världen kommer att vara en väldigt tråkig plats att leva på om några år om det fortsätter i den här farten.
 
Humor eller inte?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker det stora problemet ligger i hur tjejen som påtalade att bilden kan uppfattas som sexistisk har behandlats av skolan. Hon är 14 år men i jämförelse med övriga skolan verkar hon vara den enda vuxna personen i byggnaden.

Har du sett väggen som lärarna/rektorn skapade där de låter andra elever skriva nedsättande saker om personer som ej tycker detta är "kul" (dvs pekar direkt ut den enskilda tjejen). Skola som sanktionerar mobbning, inte så fräscht.

2013-01-31 @ 09:46:06
URL: http://johannakp.blogspot.com
Postat av: Emely Tuväng

Löjligt...ett humorfritt Sverige blir inge vidare roligt.. tycker det har varit svårt med det redan ett tag.. folk förstår inte ironi.. :/

2013-01-31 @ 09:50:04
URL: http://www.emssan.blogspot.com
Postat av: Fia Fit

Humor är bra men i skolans värld får man ta det lite lugnt tycker jag. Finns så många som har så mycket elände i bagaget...

2013-01-31 @ 09:56:59
URL: http://fiafit.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Håller med .. allt förstoras alldeles för mycket nu för tiden !!

2013-01-31 @ 10:31:42
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Anna

Med humor i blicken och tanken så tyckte jag detta var roligt .
Tycker allt förstoas upp och allt riktas mot något negativt.

2013-01-31 @ 11:03:01
URL: http://starlight75.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny

Känns bara som en kul grej i mina ögon, men skolan har dock hanterat det helt fel. Förmodligen är rektorn trött på folk/ungdomar som "vill" vara kränkta jämt, och det är jag också trött på så det kan jag förstå om han är. Problemet är att det verkar ha resulterat i någon slags mobbning av tjejen och det är aldrig OK. Sen håller jag med dig Åsa om att man absolut inte kan argumentera som så att bilden skulle uppmuntra till det beteendet, för om någon verkligen tog efter den hade jag nog kontaktat psykolog å den personens vägnar.

Jenny

2013-01-31 @ 12:03:34
Postat av: anna

Hahaha...klockren bild. Blir dock irriterad att man inte får skämta längre. Finns för många dåliga regler nu

2013-01-31 @ 20:53:09
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Lars-Åke

Kul bild!
Och om några skall ta illa upp så är det väll killarna? De framställs ju inte i så bra dager där!

2013-02-01 @ 00:04:42
Postat av: Lisa - MondoCane

Tycker dels att det är opassande att ha en sådan bild eftersom sådana saker faktiskt händer på många skolor. Dels behandlades flickan vidrigt av rektorn.

Lars-Åke: Jag tror att det var en av poängerna flickan tog upp.

2013-02-04 @ 08:26:21
URL: http://mondokanel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor