Tror du på Utomjordingar?

Enligt Aftonbladet ska det snart komma ut en dokumentärserie som ska "bevisa" att det finns utomjordingar, och att de har varit här på jorden.
Och så var debatten i kommentarsfältet igång.
 
"Självklart finns det utomjordingar!"
"Tror du på utomjordingar så är du dum i huvudet!"
 
osv osv.
 
Jag tror på utomjordingar. Mycket mer än jag tror på Gud och Jesus. 
Fakta är, att vi varje år hittar hundratals, ev, även tusentals, nya djurarter på vår egen planet som vi inte ens visste fanns. Vi har hittat möjlighet till livsform på Mars, vår närmsta planet.
Vad är då oddsen för att vi skulle vara ensamma i Universum, som sägs vara oändligt?
 
Kalla mig knäpp om ni vill, men det är vad jag tror. Jag kan fortfarande inte begripa, hur det kan vara så accepterat att tro på Gud och allt religiöst nonsens, men att tro på utomjordingar är tabu?
För mig är det mycket mer troligt att det finns liv på andra planeter än att det finns en Gud och att Jesus skulle vara hans son som uträttat mirakel. Vi kan leva hela vårt liv efter en bok som skrevs för 2000 år sedan, och tro på Gud och Jävulen, men utomjordingar! Nej för det är ju knäppt!
 
Nej, jag föredrar att tro på utomjordingar. Och att de har varit på vår planet. Om inte annat så är det lite spännande.
Vad tror ni??
 
Bild från expressen

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är kristen och har en levande tro på Gud. Jag gillar inte att du skriver att det är nonsens att tro på Gud. Ska man acceptera att någon tror på utomjordingar då ska acceptansen gå åt båda håll.

Jag kan dock tänka mig att det finns andra livsformer på andra planeter i andra solsystem. Universum är så stort så det känns ganska otroligt att vi skulle vara dom enda.

Svar: Jag är ledsen om du tog illa upp, absolut inte meningen att trampa någon på tårna.Jag menar inte att tron i sig är nonsens, men mycket av allt stoj runt i kring. Präster o kyrka o påsk o alla högtider som vi byggt upp för att några har en tro.
Det var så jag menade, hoppas du förstår :)
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-04-09 @ 11:25:22
URL: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor