Min förlossning

Jag gravid med Naomi-Nyårsafton 2000
 
Allas förlossningshistorier är ju olika, och jag tänkte jag skulle berätta om mina 2. Jag börjar med Naomis.
 
Naomi var beräknad att födas den 10 maj 2001, och exakt en vecka innan BF dök hennes pappa upp för första gången. Han skulle stanna i Sverige i 2 veckor, så för att försöka hjälpa värkarna på vägen så gick vi ut på långa kvällspromenader.
Kvällen den 8 maj var vi ute och gick i över 3 timmar, och morgonen därpå, precis när pappan hade gått i väg till gymmet, så gick min slempropp. Jag blev livrädd först och trodde att något var fel, så jag ringde min pappa på hans mobil. (jag kände mig vid denna punkt närmare mina föräldrar än pappan i fråga, då det var dom som hade ställt upp under graviditeten)
Han kom direkt och hämtade mig och körde mig till mvc, där även pappan mötte upp oss.
 
Jag var då öppen 3 cm, och värkarna kom med ca 10 minuters mellanrum. Min barnmorska lugnade mig och sa att jag kunde vänta några timmar innan jag åkte till förlossningen.
 
Det var en strålande solig dag, och jag och pappan satt ute i min trädgård med några av mina vänner och räknade minutrarna mellan värkarna. Runt sextiden på kvällen var det 4 minuter emellan, så då ringde jag mina föräldrar som kom och körde oss den timmeslånga vägen till BB.
 
Vi var framme vid halv åtta på kvällen, lagom tills värkarna drog igång på riktigt. Efter ett par timmar gav de mig ryggmärgsbedövning, som de missade de första 2 gångerna så de fick sticka mig 3 (!) gånger för att hitta rätt.
Då avtog värkarna en stund och jag fick vila.
 
Både pappan och mina föräldrar var med mig under hela förlossningen, vilket jag idag är glad över. Det var som sagt de som hade ställt upp och funnits där för mig, och det är mycket därför de idag har ett väldigt starkt band till Naomi.
 
Precis när klockan hade slagit över midnatt på beräknad BF, så drog krystvärkarna igång.
Klockan 00.51 den 10 maj föddes hon, min älskade lilla dotter. ♥
 
Om 3 veckor fyller hon 12 år.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade min mamma med på förlossningen som stöd

2013-04-16 @ 17:07:27
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Gizze

Åh så ung och fin! Fin är du ju nu också :)
En annan var också ung och fin en gång...nu är man bara och.

2013-04-16 @ 22:00:07
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Veronica

Vad härligt att få läsa:) Tack för att du delar med dig!!
Ha en bra dag!

2013-04-17 @ 11:08:16
URL: http://4livliga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor