Middagstips-Kycklinggryta

 
Förra veckan gjorde jag en egen variant av kycklinggryta, gjord på det vi hade hemma- och det blev en succe!
Jag fick göra om den igen några dagar senare, så nu skriver jag ner recptet här så jag inte glömmer bort. 
(jag kan inte skriva mått o sånt för jag går alltid på smak)
 
Vad behövs?
*Kycklingfilee'r
*Krossade tomater
*Creme Fraiche med smak av chili och paprika
*Röd Paprika
*Tomat
*Vitlök
*Gul lök
*Viltfond
*Matlagningsgrädde
 
Börja med att strimla kycklingen och bryn den lätt i en panna. Lägg sen över den i en gryta och häll på lite vatten. Skvätt i lite viltfond och låt det småputtra en stund.
 
Hacka under tiden vitlök, lök, paprika och tomat och stek upp i stekpannan. Häll sedan över det i grytan och späd med en redning gjord på matlagningsgrädde och mjöl. Häll i en burk krossade tomater och ca 3 dl creme fraiche.
Rör om, krydda med salt, peppar, lite cayenne och chili för extra stark smak. Låt det stå och småputtra under lock ca 30 minuter.
Servera sen med ris eller kokt potatis.
 
Smaklig Måltid!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för tipset! Brukar göra en enklare version av den där grytan men måste bara testa med créme fraichen och vitlöken också =).

2013-04-16 @ 17:50:16
Postat av: Svärmor

Ser verkligen gott ut! Nu blev jag hungrig!!

2013-04-16 @ 22:02:31
Postat av: ♥ Sofia ♥

vinnare + ny omgång igång :D
http://fames.se/byfia/veckans-blogg-3/#respond

2013-04-16 @ 23:14:05
URL: http://byfia.com
Postat av: Maria

Tack för tipset! Gjorde denna idag och det blev riktigt gott :)

Svar: Vad roligt att du tyckte om den! :)
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-04-18 @ 19:25:14
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor