Vi författade

När 2 totalt tokiga personer ska skriva en berättelse ihop, hur blir det då?
Jo, det kan jag svara på, eftersom Naomi imorse bad mig hjälpa henne med henne svenskaläxa.
 
Hon hade några figurer, och hon hade bestämt själva handlingen, som innefattade ett gäng tjejer som mobbade en nyinflyttad kille.
 
Tillsammans skapade vi början, som resulterade i detta:
 
"På en skolgård i landet lokomotiv, fanns det ett gäng med barn som var väldigt tuff-tuffa.
Särskilt 2 tjejer som hette Lill-Fia och Krullhuvve. De var ledarna, och alla andra följde dem som på räls."
 
Ni ser, mina författarkunskaper sitter i än. Får nog ta och fortsätta skriva på mina barnböcker eller vad tycker ni?
 

Bild ur arkivet

Kommentarer
Postat av: gizze

Läser gärna fortsättningen.... :)

Usch vaknade sjuk...går ju inte ska ju till mallis på lördag...nu vila mig frisk...hostig hängig slemmig...nästan sjuk som en karl :(

2012-09-11 @ 09:54:16
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Jenny

Haha, underbart!

2012-09-11 @ 12:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor