Ska vi tillåta offentlig praying?

Vad tycker ni om förslaget om att tillåta moskeer att få ha böneutrop i Sverige?
 
Helt galet om du frågar mig! Jag är ateist ut i fingerspetsarna, men det handlar inte om det. Något av det värsta jag vet när man åker till tex Turkiet är när de börjar skrika i högtalarn,ska man nu behöva utstå det här i Sverige också? Störande och påträngande är vad det är.
Handlar det om religionsfrihet och att lika ska vara lika, så får de gärna ta bort kyrkklockorna för min del också bara vi slipper detta.
 
När Naomi var liten och vi var i Turkiet första gången, så vaknade vi mitt i natten av att de ropade ut böner i högtalarna utanför vårat hotell. Naomi då 5 år kunde inte det svenska ordet för böner men eftersom hennes pappa är troende kunde hon det engelska. Hon satt sig vettskrämd upp i sängen mitt i natten och skrek:
 
"Mamma! Mamma! Varför prayar dom?!!!"
 
 
 

Kommentarer
Postat av: R - teckenspråk, svartvit poesi, norrland och humor!

Jag tycker inte heller. Det är det fina med andra länder men inte med sverige.

2012-09-28 @ 22:14:46
URL: http://ovitaskor.blogg.se
Postat av: gizze

Absolut...INTE!

2012-09-28 @ 23:45:26
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Ulf Claesson

Islam är en nazistisk, nihilistisk dödskult, som endast kan förstås utifrån ett psyko-patologiskt perspektiv, och ska således inte tillåtas prångla ut sitt sinnessjuka, sataniska budskap så att alla tvingas lyssna på dårskapen

2012-09-29 @ 00:09:39
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Nej ! Jag tycker inte religon ska tränga in i det offentliga rummet.

2012-09-29 @ 18:43:42
URL: http://www.icedaniel.se
Postat av: Elisabeth McCann

Nej sånt hör inte hemma i vår kultur.

2012-09-29 @ 21:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor