Horkung?

Är skämtet med "Vår Horkarl till kung"-mynten roligt?
 
Om ni tycker det, kan ni i så fall vara så snälla och tala om det roliga i det för mig, för jag fattar inte?
Jag förstår att man kan vara emot monarkin, men vad har KUNGEN gjort för fel? (Jag menar som ingen annan mänsklig person har gjort?)
 
Att offentligt gå ut och förnedra någon så som denna "konstnär" har gjort, det tycker jag personligen bara är barnsligt och totalt onödigt gjort, och jag ser absolut inget kul i det.
 
Hur hade folk reagerat om någon skrivit detsamma om Astrid Lindgren? Eller om de i USA gjort något sådant mot Presidenten?
 
Nä. Mobbning på högsta nivå, det är vad det är.
Om ni påstår något annat så vore det ju som att säga till våra barn att "det är ok att ni retar de andra barnen så länge ni tycker det är skoj"
 

Kommentarer
Postat av: Nathalié - Äntligen gravid! <3

Jag förstår inte heller den humorn..

2012-09-05 @ 18:15:03
URL: http://yarp.blogg.se
Postat av: gizze

Tycker inte det är Konst...bara Konstigt...och att trycka ...var det åtta mynt? Trodde det var tusentals....Karln verkade ju helt crazy..men säger man det så är väl det mobbing också...

Hade varit mer relevant med en krona på sned..
Klart det inte är snällt gjort....

2012-09-05 @ 19:12:50
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Caroline

Provokativ konst! Tanken var inte att sprida myntet precis som "amatörkonstnären" sagt i uttalanden. Vissa människor får man vara provokativ mot, dock inte kungen!? Av nån konstig anledning.. Take a chillpill!

2012-09-05 @ 20:00:53
Postat av: Magnus

Finns ingen riktig karl som har något emot horor.
Obs att jag skrev RIKTIG karl. Så att bli kallad
"horkarl" är snarast komplimang. Tag inte sexualitet
så högtidligt och tro inte att det ligger så mycket ädelt bakom sexualiteten. Läste en gång en insändare
som blev änka efter ett lyckligt äktenskap. Men hon fann en ny man med mycket större k*k och saknade därför inte sin tidigare man. Så på högre nivå står det inte.

Svar: Det var nog det dummaste jag läst!
Madame Hoffa

2012-09-06 @ 03:11:17
Postat av: Jenny

ja, jag håller med dig helt. Sjukt osmakligt tycker jag då det är ett personangrepp som du säger! Och bara för att 'Magnus' här ovan inte anser att sexualiteten är något heligt eller något att värna om så betyder inte det att resten av världen håller med honom!

2012-09-06 @ 08:54:21
Postat av: Manko

På den pressbild som t ex DN kör (och som de fått av Supermarket?) ser killen ut som precis den slags halvlyckade stekare med för mycket fritid man hade väntat sig att det kunde vara. Bostadsrätt på Kungsholmen och medlemskort på nåt Södermalmsgym.

Och vem blir förvånad över att "fynden" av myntet som synts i tidningarna visar sig vara planterade, det var mannens betrodda kompisar som fick ett mynt av honom och sen gick till någon tidning. De har aldrig passerat några affärskassor. Typiskt reklamarstunt. Usch.

2012-09-06 @ 09:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor