Bloggenkät

Hur länge har du bloggat? Sen mars 2009, hade en annan blogg då som hette Åsas blogg (originellt), denna blogg har jag haft sen september 2010.
 
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga? Hade inte så mycket åsikter om bloggare. Trodde nog att det var som en dagbok för tonåringar typ. Hahaha.
 
Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Oj! Svårt.....Får nog lov att säga Spiderchick.
 
Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg? Som att jag inte hade en aaaaaning om vad jag sysslade med :) Hade en helt annan stil då.
 
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet? Väldigt många! Finns väl kanske ett 10-tal som jag tycker är riktigt bra, sen är jag inne o småkikar på en del andra också emellanåt.
 
Hur många av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar? En del. Inte så många, oftast om det är nån jag känner, annars kan det bli tjatigt att läsa "Idag gjorde jag si o så" om det inte är något mer speciellt.
 
Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om? Skulle väl vara Lady Dahmer då. Ibland älskar jag det hon skriver, men ofta blir man uppretad också. Det är väl det som är charmen med en bra blogg. :)
 
Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om? Det är väl lite mer humorbloggare, så som Spiderchick och Egoinas. (fast de har liiite fler läsare än jag) Än så länge.....
 
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Kul. Tror jag. Säkert många som tycker jag är galen också.
 
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Ja det tror jag? Vem skulle jag annars vara?? ;)
 
Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg? Nej, absolut inte! Ibland får jag ångest över att jag lämnar ut för mycket, samtidigt är det sån jag är. Tala är silver och skriva är guld är mitt nya motto.
 
Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till? Hmmmmm.....Aldrig om mina föräldrar, eller andra som inte vill synas här. Förutom det här jag skrev om mamma då, men det godkände hon
 
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse? Självklart vill man ha bekräftelse! Finns ju inget roligare än när folk talar om att de gillar det man skriver, så visst, det är en stor del. Utan kommentarer och uppmuntran skulle man nog slutat för länge sen.
 
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Ja, till en viss del. Men självklart lämnar man bara ut det man själv väljer.
 
Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Inte än, men hoppas på det.Fast några gånger har jag träffat nya människor som har läst min blogg.
 
Kan det vara ”skadligt” att blogga? Ja, Visst kan det vara det. Man blir ju lite beroende. Sen i mitt fall försöker ju advokaterna sätta dit mig på vissa saker jag skriver, men jag är ärlig så det är väl det viktigaste.
 
Bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då? Förhoppningsvis. (även om jag haft funderingar på att sluta) Men ja, hoppas att den är liknande idag fast mycket MYCKET större :)
 
Vad har bloggskrivandet betytt för dig? Mycket. Massor. Enormt. Bland annat hjälpt mig hitta min nya advokat som jag inte hade klarat mig utan.
 
Vad har bloggläsandet betytt för dig? Man får mycket inspiration från andra och många nya idee'r.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fnulan

Så roligt det är att läsa vad andra skriver om sig själv, det är som att få veta mer om sin hemliga vän =)

2012-09-11 @ 13:54:41
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor