För drygt 2 veckor sedan så beställde jag och Jonas varsitt företagsabonnemang hos Tele 2.
De hade just då en kampanj där allt ingick, fria samtal, sms och surf för 349:- i månaden, plus att man fick varsin telefon.
Jag talade in ett avtal via telefon, och blev lovad att våra telefoner skulle komma inom ett par dagar och porteringen skulle ske inom 5 dagar. Det var bråttom då min telefon var trasig och detta talade jag om, och de intygade att de inte skulle vara några problem.
När en vecka hade gått och vi inte hade hört ett ord, så ringde jag upp kundtjänst, som då inte hittade mitt avtal!
Efter en del letande ringde de upp och sa att det hade hamnat "mellan stolarna" men att de skulle se till allt ordnades omgående så vi skulle ha telefonerna på måndagen.
När måndagen kom ringde jag upp igen för att se så de hade skickats, men jag fick prata med någon ny som ännu en gång inte hittade avtalet, men till slut lovade han samma som jag hade blivit lovad på fredagen, att de skulle skickas omgående.
Så fortsatte det sen både tisdag och onsdag och torsdag. Jag ringde varje dag, satt i långa telefonköer, för att få samma löfte varje dag, trots att det inte hade påbörjats.
På torsdagen gick jag in i Tele 2 butiken i Karlstad och berättade vad som hade hänt, och personalen där ringde kundtjänst, och gissa vad? De hittade inte avtalet då heller! Killen i butiken sa att han aldrig hört något liknande tidigare, men gjorde vad han kunde för att hjälpa utan att lyckas.
Vi försökte säga upp avtalet så vi kunde beställa det på nytt i butiken, och på så sätt få ut telefonerna omgående, men det gick inte eftersom erbjudandet hade gått ut. Vi fick heller inte hämta ut telefonerna i butiken, trots att de är samma företag.
Vi har ringt och pratat, skällt klagat flera gånger, och förklarat att HUR SKA MAN KUNNA DRIVA ETT FÖRETAG MED CA 30 ANSTÄLLDA UTAN TELEFONER?
De ursäktar sig, tar på sig skulden, men kan inget göra åt det.
Igår fick Jonas ett sms om att hans registrering var gjord, och telefonen skulle komma den 18 oktober. Alltså om nästan en vecka!
Då ringde jag och var så arg och försökte säga upp avtalet, men detta går visst inte eftersom det redan var registrerat då. Trots att vi hade sagt redan på torsdagen, innan avtalet hade registrerats, att får vi inte telefonerna senast fredag så måste vi vända oss någon annanstans. Men då var de snabba med att få oss registrerade.
Nu har det gått 2 veckor, och kommer gå ytterligare 1 vecka, innan vi har några telefoner. Jonas har ju sin gamla kvar, men min har ju gått sönder så jag har ingen och jag jobbar på kontor och behöver verkligen en.
Kan bara spekulera i hur många jobb vi har gått miste om pga av detta, hur mycket tid vi har lagt ner i deras telefonköer för att försöka få någon hjälp.
TELE 2: s sätta att behandla detta är under all kritik!
Min gamla trasiga telfon som inte fungerar alls.