Det var bättre förr....

2 samtal i bilen imorse som fick mig att fundera över dagens ungdommar.
 
Samtal nummer 1.
 
Röst i radion: Jag träffade Björn Borg en gång.....
Naomi: Va? Björn Borg eller? Det är ju ett klädmärke?
Jag: Ja, men det är en människa också.
Naomi: Vaaaa? Har de döpt honom efter kalsonger???
 
 
Samtal nummer 2.
Vi stannar vid skolan och Naomi går ur bilen.
 
Jag: Du glömde halsduken.
Naomi: Ja men den får inte plats i väskan.
Jag: Det är inte meningen att den ska vara i väskan, den ska hänga runt halsen.
Naomi: ah men åhhhh! Alla kommer att kalla mig för en packåsna.
 
Dagens ungdom. Nä, det va bättre förr.
 
 
               
Jag ska lära dig allt                The perfect alibi                       Slå in huvudet på                Och Helsingfors ligger
jag kan                                                                                 kungen och drottningen          i Göteborg

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Så söt!! Jag tror att dagens barn och ungdomar kanske har det stressigare och lite tuffare än vad tex jag hade när jag var ung. :)

2012-11-07 @ 23:22:44
Postat av: Jennie & FrökenFlis

haha ja jösses dagens ungdomar ;)


Hon är så fin, ser ut som en ung Rihanna :)

KRAM

2012-11-08 @ 14:54:44
URL: http://www.jenniesays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor