I'll take mine to go....

Debatten om hur länga man ska/bör/får/ amma har blossat upp igen, och detta har ju jag tagit upp på bloggen tidigare i ett inlägg som heter Hur länge är det ok att amma?

Det är ett dilemma det där, och som med allt annat råder det lika många åsikter om det som det finns föräldrar...typ.
Personligen kan jag inte se mycket fel med att amma så länge det känns naturligt för en själv, det är ju Billigt. Nyttigt. Bekvämt. Och mysigt.

Sen när barnet kommer upp i 3-4 årsåldern och börjar upptäcka sin sexualitet osv så kanske man kan diskutera om det är så hälsosamt, men samtidigt så tycker jag nog fortfarande att det är upp till var och en.

Jag får ju ta till samma argument som i mitt förra inlägg: Vi dricker ju mjölk som kommer ifrån kossor!

Sen tyckte jag själv inte att det var så roligt att amma längre när mina barn började få tänder och bita, dra i bröstet, gick fram till mig och ryckte upp tröjan och trodde att de skulle få suga precis när de ville. Kan ju bli lite pinsamt när man är ute bland folk om inte annat?

Vad tycker ni? Kul att höra olika åsikter från er hur länge ni tycker det är ok att amma?

                            


Kommentarer
Postat av: gizze

Inte en dag över året....

Skillnad i fattiga länder, då kan man förstå att barnen hänger vid mamman...



Ha en fin kväll!

Gizze

2012-05-11 @ 19:36:58
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det där tidningsomslaget tycker jag är i det närmaste perverst!

Tills de är 1 år max känns OK.

2012-05-11 @ 22:06:19
Postat av: callefille

fin blogg, allt bra :D bloglovinsbyte?

2012-05-12 @ 10:17:18
URL: http://callefilles.blogg.se/
Postat av: Emma

OM det funkar bra och allt det där ska det ammas högst ett år här. Intressant va olika alla tycker. Men så är det väl med allt. :) Hehe.

2012-05-12 @ 11:21:46
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: Per A

jag har en teori att egentligen kan barn sluta med amning efter några få månader, men ni mammor drar ut på det så länge det bara går för att ni ska få sitta och mysa medan vi män ska springa och passa upp som värsta slavarna.



skrev också lite om artikeln igår:

http://savitsjagkanse.blogspot.se/2012/05/argument-28-darfor-vill-jag-vara-barn.html

Postat av: Åsa

Per A: Hahahahahahahahahahaha!

Ja, det var allt en teori som heter duga! :)



Jag kan ju inte svara för dig, men de gånger jag har haft småbarn så har då inte min man passat upp på mig som en slav.



Självklart är det mysigt och amma emellanåt, men också jävligt jobbigt. Men det vet ju du inget om.

2012-05-12 @ 18:49:57
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Per A

Indirekt vet jag efter alla tusen glas vatten jag behövt hämta och efter den sena natten jag var tvungen att uppsöka en brandstation för att införskaffa en amningspump för att lösa en mjölkstockning from hell och efter att hittat frun sittande i soffan sovande helt utslagen med lika sovande bebis fortfarande hängande i bröstet.



Jag anade att det är jobbigt redan innan då jag hela tiden upplevde att mina flickvänner fick så tung andning som dom var ute och joggade när jag kysste dom på bröstet.



Så lite vet jag ;-)

2012-05-12 @ 23:57:03
URL: http://savitsjagkanse.blogspot.se/
Postat av: Emma Starkko

Jag förstår dina argument, men bilden tycker jag också känns som att den gränsar till barnporr med pojkens blick och allt :s



Ja vi dricker mjölk från kossor, men inte från spenen! :) Bröstpump -> flaska - helt ok! Men inte tutte på mamma när man blir för stor.. :)

2012-05-13 @ 01:55:50
URL: http://estarkko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor