Är det synd om våldtäktsmän bara för att de är invandrare?

Det är synd om invandrare som begår grova våldtäkter på svenska kvinnor. De våldtar bara eftersom de är "känslomässigt invalidiserade" och därför är det inhumant av Sverige att utvisa serievåldtäktsmän till deras hemländer.


När jag läser den här artikeln skriven av en krönikör på Metro, så blir jag rädd.

Har vi inte daltat färdigt nu?
Jag är som sagt INTE rasist, inte någonting. MEN!
Har man kommit in i Sverige och blivit välkomnad här med öppna armar, då ska man väl för bövelen sköta sig också!

Det är inte rasistiskt, det är ju bara sunt förnuft.

Varför ska vi utvisa sjuka, barn, åldringar, familjelösa, dödshotade personer som sköter sitt och behålla brottslingar som upprepade gånger våldtar och mördar?

Det är samma som att om jag bjuder in en gäst i mitt hem så förväntar jag mig att den sköter sig, börjar den slå sönder mina saker och slå min familj, då slänger jag ut den! Svårare än så är det inte.

PUNKT!


Kommentarer
Postat av: gizze

Enig med dig!

Begås något som helst brott så ska direkt utvisning ske!

2012-03-21 @ 19:49:14
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Petra

helt rätt. Va fan e de för en kröniker som har skrivit de?! sjukt

2012-03-21 @ 19:50:22
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: 18 år och ung mamma

tror att den är ny har faktiskt ingen aning , aldrig sätt den förut så var tvungen att pröva den :)

2012-03-21 @ 20:05:35
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: Renata - gravid v. 31

Löjlig sak att säga... Det finns ju ingenting som ursäktar våldtäkt, eller annan våld, kvittar var man kommer ifrån, var man bor och vad man utsatts för i sin barndom. :P

2012-03-21 @ 20:08:17
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: petronella

förlåt, men det är ju klart som fan att det är rasism att utvisa dem. de har blivit svenska medborgare och ska behandlas därefter. vi landsförvisar inte svenska män som serievåldtar kvinnor. nej, de ställs inför rätta och sätts i fängelse. samma sak ska gälla för alla, för visst är det väl ett jämlikt samhälle vi jobbar för?

2012-03-21 @ 20:24:10
URL: http://ninetythreesecrets.com
Postat av: Åsa

petronella: Jag håller inte med dig där.

De flesta av dem har inte blivit svenska medborgare, utan är bara här på tillfälligt uppehållstillstånd.

Sen kan jag säga som så här, att hade det funnits möjlighet så hade jag gärna skickat ut varende grov återfallsbrottsling ur landet! Svensk eller icke svensk!

2012-03-21 @ 20:32:22
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Liza -Hon kom en vinternatt...

Det är aldrig någonsin synd om en våldtäcktsman vad han än har för anledning till att han gjort sitt brott. Man har inte rätt att förgripa sig på en annan människa bara för man själv genomlidit trauma!

2012-03-21 @ 20:37:58
URL: http://komenvinternatt.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej, deras handlande beror inte på deras traumatisering, utan på den kvinnosynen som finns i dessa länder.



Men tycker det finns en fet dubbelmoral i allt snack, det är bara utländska våldtäktsmän som får skit. Så fort en utlänning begår brott skriks det utvisning till höger och vänster. Varför har en svensk mer rättighet till detta land än någon annan?

2012-03-21 @ 20:39:36
Postat av: CARINA

Hej,



Det du citerat är inte Lisas egna ord utan den rasistiska nyhetssidan ord. Lisa har aboslut inte skrivit det du satt inom citaionstecken. Om du skulle läsa den krönika som Lisa skrivit så skulle du nog aldrig skrivit det här blogginlägget.



I framtiden så kanske du ska läsa artiklar som är skrivna av riktiga författare och inte SD-påhittare.



Bara ett tips! Om du nu inte vill kallas rasist.

2012-03-21 @ 20:41:11
URL: http://carre92.blogg.se/
Postat av: Åsa

CARINA: Om du hade följt länken till sidan så hade du sett att det där står klart och tydligt att det är hon som skivit detta. Sen har inte jag läst hennes artikel, utan endast denna sidan som det länkades till via Facebook. Stämmer det inte så är det synd att hon har citerats så där. Men jag tror nog ändå att det ligger en hel del sanning i det.



Sen har inte artikeln i sig något med mig som icke-rasist att göra. Jag tycker och står fortfarande för mina åsikter.

2012-03-21 @ 20:45:35
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Jennie & FrökenFlis

är också trött på allt daltande med invandrare, är inte heller rasist på något sätt och har inget emot dem och tycker de är mer än välkomna hit på alla vis då de inte kan bo i sina egna länder av olika orsaker.

Vi svenskar kanske också har en "jobbig bakgrund" men inte tycker man synd om dom som våldtar för det.

Hade vi gjort likadant i deras länder hade det inte räckt med en simpel utvisning.



Men det är bara min åsikt :)



Sv, nej det har jag inte bakat själv utan är köpt på Ica :)



KRAM

2012-03-21 @ 20:51:32
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: TECKNING & FOTO

TÄVLINGSTIPS

Lottar ut valfritt smycke, i samarbete med Bicone Design, till ett maxvärde av 200 kronor!!

2012-03-21 @ 20:54:41
URL: http://nataliehakansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Men jisses! Jag finner inga ord. Sanslöst att hon skriver såna saker.

2012-03-21 @ 21:00:20
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: A

People do not seem to get it. Anybody who claims that the system is harder on Swedish men who rape should study all articles in Aftonbladet and Express, published on the subject within the past few years. They will have a hard time finding articles on invandrare men and rape. If an article on the subject is published, they leave out the fact that the rapists were not Swedish. If the rapist was Swedish it is noted, and more about the story is written.



People do not understand the political issues surrounding this matter. I do because I am the woman whom was raped twice by Rafi Bahaduri in June 2011.



My case was so horribly handled, and if needed I can give examples...but the fact of the matter is, I could write a book on everything that went wrong.



I not only charged Rafi Bahaduri for two accounts of rape, but there is another crime I charged him for that very few know about. This other crime that I charged him for could actually cause a bigger outcry than even the group rapes.



But THE SYSTEM WILL NOT LISTEN!



People who are saying you are racist for thinking these men should be utvisad, have NO IDEA what they are talking about.

2012-03-21 @ 21:07:01
Postat av: CARINA

ÅSA: Då tycker jag att du kan läsa artikeln igen. För det du skrivit inom citationstecken är verkligen inte det Lisa skrivit. Men du kanske är ungefär lika kompetent som de som skrivit artikel? Att döma utifrån ditt blogginlägg.



Vad ligger det egentligen sanning i? Att hon tycker så? Läs vad hon har skrivit egentligen. Du har ju satt en helsida på henne i din blogg och menar på att hennes åsikter är skeva, men egentligen har du inte läst ett ord av vad hon skrivit. Att läsa en mening av hundra tycker inte jag direkt gör att man kan förstå hela bilden.



Du kanske inte är rasist, men sidan du länkat har bara rasitiskt material och är vridet till den grad att det finns ungefär en mening av sanning i varje artikel. Källkritik kanske du borde läsa på.

2012-03-21 @ 21:14:53
URL: http://carre92.blogg.se/
Postat av: Åsa

CARINA: Efter att ha varit inne och kikat lite på din blogg, så har jag svårt för att ta något du skriver på större allvar.

Du förstår, en person som skriver i klartext att hon vill "Sätta en kniv i hjärtat" på en gammal dam som kommer in och gråter, den personen är jag glad om jag inte delar samma värderingar som.



Och du, förlåt om jag inte citerade rätt person nu, men det stod så på din blogg....

2012-03-21 @ 21:24:21
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: CARINA

ÅSA: Du är inte läskunnig. Jag har inte i klartext skrivit att jag vill sätta en kniv i hjärtat på henne, däremot har jag skrivit klart och tydligt att jag önskar henne en anal våldtäkt.



Jag har ingen värdering om det här what so ever. Tycker bara inte om människor som läser "nyheter" via Facebook. Jag skulle heller inte vilja vara som dig och läsa artiklar på rasistiska hemsidor och sedan vara den som lägger upp en hel bild på en kvinna och citerar henne felaktigt. DU HAR CITERAT ARTIKELN PÅ FRIATIDER OCH INTE HENNE, men det framgår inte av ditt blogginlägg. Varför vet jag verkligen inte, kanske för att hjärncellerna inte räcker så långt? Alltså, ursäkta att jag är otrevlig, men jag kan faktiskt inte hejda mig. Jag är allergisk mot människor som dig.



Avslutningsvis skulle jag uppmana dig till att läsa svenska för invandrare för att möjligtvis lära dig hur man läser och tolkar det svenska språket. Jag tror även där att man får lära sig att skriva referat, då lär man sig nämligen hur man citerar andra och också lär man sig att vara källkritisk. Något du och liksinnade (läs: alla andra läst ditt inlägg och kommenterat "helt rätt") borde lära sig.



Och förövrigt, hade det varit sant, det ditt blogginlägg, att Lisa verkligen skrivit så om så hade jag hållit med dig. Och jag hade tyckt att hon var dum i huvudet. Men eftersom att jag läst det hon skrivit så är det bara du som består i ett hörn som... Inte så väldans intellegent.

2012-03-21 @ 21:42:00
URL: http://carre92.blogg.se/
Postat av: Åsa

Carina: Nu har jag kopierat din blogg. "ett american-psycho-fan-vilket-jävla-relief-det-hade-varit-att-sätta-en-kniv-i-ditt-hjärta-skratt."



Men det är klart, att önska en gammal dam en anal våldtäkt är ju så mycket bättre. Förstår nog varför du blir så defensiv mot dessa personer med den inställningen.



Sen är det inte denna Lisa jag skriver om i mitt inlägg. Jag har skrivit om det som står i artikeln, och länkat till artikeln. Med bild. Ja.Men det är inte det mitt inlägg handlar om, utan huruvdida brottslingar borde bli utvisade eller ej.



Det kanske är du som borde lära dig det svenska språket och lära dig läsa ordentligt?



Sen har vi en sak gemensamt. Jag är även allergisk mot människor som dig, så vad säger du om att aldrig mer komma in till min blogg, så ska jag försöka klara mig utan dina kommentarer i fortsättningen också.



Frid och fröjd.

2012-03-21 @ 22:03:06
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: H a n n a W i l d

Gillar slutcitatet, "

Det är samma som att om jag bjuder in en gäst i mitt hem så förväntar jag mig att den sköter sig, börjar den slå sönder mina saker och slå min familj, då slänger jag ut den! Svårare än så är det inte." Tycker att det är självklart att de ska utvisas, & visst, svenska invånare våldtar/mördar också, men känns ju som att sverige ska lägga fokus på dom svenska & inte på invandrare som kommer hit & gör massa skit! Tycker det borde vara slutdaltat nu!

2012-03-22 @ 11:56:35
URL: http://hannawild.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fast det du har citerat är ju inte taget från Lisas krönika… http://www.metro.se/kolumner/till-svar-kallas-jag-lilla-lisa/EVHlct!92JgL44YdAhZY/



Jag tycker inte att en människas bakgrund rättfärdigar en sådan handlig, oavsett nationalitet! Sen borde det vara som du skriver i din sista mening, kan man inte sköta sig så har man inget här att göra.

2012-03-22 @ 13:25:38
URL: http://franmilentillmaran.blogspot.com/
Postat av: therese

sv: tack söt!



jag håller med dig! och det är orättvist att folk kallar en rasist för att man tycker att det är fel. rasist är man när man har problem med personens hudfärg etc, inte ett beteende som ALLA raser har.. blir så jäkla less på det. jag menar, om jag skulle åka till ex kroatien och våldta/misshandla eller döda någon, skulle de hata mig där! och vilja ha ut mig ur landet, och kallas det rasism då? nej.. ganska konstigt..

2012-03-23 @ 00:21:01
URL: http://theresesorensen.blogspot.com
Postat av: vivianna

varför är man alltid rasist när man skriver något som anses negativt om invandrare ??? så fort man yppar ett ord om hedersmord eller gruppvåldtäkter etc etc anses man som rasist..men sanningen har alltid varit illa tåld...kommer aldrig i livet att låta mig tystas sen kan ni kalla mig rasist båst ni vill..skulle gärna utvisa svenskar också om vi hade nånstans att utvisa dom till...men en sak är klar hedersmord existerar inte i den svenska kulturen..inte könsstympningar eller att man stenar kvinnor till döds...stenar kvinnor gör man ännu inte i sverige men vem vet..den dagen kanske kommer den också

2012-04-01 @ 02:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor