Jag borde inte få vistas bland folk (repris)

Ja men...så här liksom.
Vi var inne i stan, och bestämde oss för att gå och ta en fika.
Efter att ha stått och valt mellan alla godsaker en stund så bestämde vi oss för vad vi ville ha.

Tjejen i disken frågar:
"-Vad får det lov att vara?"

"-Ja, vi tar 2 kaffe, 2 blåbärspajer och så 2 såna där, ja, vad heter de nu för tiden? Negerbollar?!"
säger jag, samtidigt som jag tittar upp och ser att det står en tjej till bakom disken.

Mörkhyad tjej. Som blänger surt på mig.

"-Öhhh, ja eller kokosboll kanske det heter. Eller, är det kokos i? Kanske kokosboll. Eller den där runda i alla fall. Med pärlsocker på. Den där mörka...."

Åhh. Kan jag inte bara hålla tyst. Alla mina försök att släta över det gjorde bara saken värre.


Kommentarer
Postat av: R - teckenspråk, svartvit poesi, norrland och humor!

Haha då har jag en otroligt rolig berättelse angående "negerboll", kanske kan jag gästblogga om det?

2012-06-06 @ 16:18:48
URL: http://ovitaskor.blogg.se/
Postat av: ERICA GEORGSSON

Men ajdå, gud vad pinsamt :S Skulle dött om jag varigt dig, men ja, kan det inte omvändas till en komplimang? :) btw, Glad nationaldag! Visst är det härligt väder och skönt med ledighet mitt i veckan? :) Vad ska du hitta på idag? Och skulle du vilja göra ett Bloglovin' byte? :)



KRAAAAAAAMIZZZZZAR!

2012-06-06 @ 16:22:52
URL: http://ericageorgsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor