Gästblogg av Mimmi

Halloj !!

Jag har fått äran att gästblogga här inne hos min underbara bloggvän Madame Hoffa.

Jag har följt och läst hennes blogg ett bra tag nu, och jag älskar hennes sätt att skriva. Både humoristiskt och kul inlägg.
Har även följt hennes inlägg om vårdnadstvisten, och det är verkligen något som berört mig.

Jag & Åsa har inte träffats IRL ännu, men vi har pratat om att träffas och ta en fika någongång. Tyvärr har det inte blivit av ännu, men förhoppningsvis kan vi få till en "date" framöver när allt lugnat ner sig. Ser verkligen fram emot att få träffa Åsa, tror att vi kommer att komma bra överens, och bli riktigt goda vänner !!

Jag som skriver heter Mariette, men kallas kort & gott för Mimmi av de flesta.
Jag är 43 år, är född och uppvuxen i Stockholm men flyttade till Värmland 2001 och här är jag fortfarande kvar.

Jag har 6 fantastiska barn, och tre( snart 4) underbara barnbarn som jag älskar över allt annat på denna jord.
Jag är arbetslös sen några år tillbaka, har inte alltid haft det så lätt här i livet, men jag kämpar på.
Försöker att se possitivt på det mesta, och vet att det mesta ordnar sig på ett eller annat sätt bara man kämpar.
Som person är jag snäll( för snäll ibland enl många), hjälpsam, och jag har för det mesta alltid ett leeende på läpparna.
Varför ska man gå och tjura och vara grinig, livet är för kort för att bara se negativt på allt.

Jag tycker att man ska ta vara på varje dag , och försöka göra det bästa av den. Det är mitt motto, och jag försöker njuta av livet här & nu !!!

Kika gärna in på min blogg : http://mimzzan.blogg.se där skriver jag en del om mitt liv, mina barn & mina barnbarn.

Tack än en gång söta Åsa för att jag fick äran att gästblogga här inne hos dig.Det var verkligen skoj !!!

Hoppas att du & din familj får en skön , mysig & underbar semester
Massor av kärlek & kramar från mig !!!



Kommentarer
Postat av: Märta

Heeej finis!! :D Kan inte du kika in hos mig och lämna en kommentar?? Skulle bli sååå glad ifall du ville det!! Puss & Kram!

2012-06-02 @ 15:45:49
URL: http://meramode.blogg.se/
Postat av: Nina

Några planer inför imorgon?

Kram!♥

2012-06-02 @ 23:56:33
URL: http://nnnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor