Får man bete sig som dessa barn och deras föräldrar??

Igår var jag och alla 4 barnen på Leklandet.
Jag har reagerat på en sak de senaste gångerna jag varit där, som har stört mig nåt otroligt mycket.
Nu måste jag fråga er om ni tycker likadant som mig, eller är det jag som överreagerar?
 
Flera gånger har det hänt att jag står i kö med Nino för att åka rutschkanan, och det står föräldrar längst ner och tar kort på sina barn som åker innan. När barnen är nere så vill man helst att det ska flytta sig från banan så fort som möjligt så att nästa får åka, men det är här det går fel.
 
Inte nog med att de ev. sitter kvar mitt i banan där man "landar" utan de som händer sedan är det som stör mig mest.
Barnen vänder sig om och springer upp på rutschkanan! Alltså mitt i banan. Trots att en annan sitter där uppe och väntar på att kunna åka. Så springer de hela vägen upp, och sätter sig framför mig och åker igen.
 
Och föräldrarna säger ingenting!
 
De står där nere och ler och filmar och tycker deras barn är så gulliga, men nu är det inte 2-3 åringar vi snackar om utan 6-7 åringar som borde veta bättre!
 
Jag har fått säga till ungarna flera gånger att ni får faktiskt flytta er för nu är det våran tur, men de lyssnar inte och föräldrarna gör ingenting.
 
Och detta har hänt flera gånger de senaste gångerna vi varit där.
Är detta ok beteende? Är det jag som överreagerar?
Vad tycker ni???
 

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Avskyr överhuvudtaget ungar som ska springa uppför rutschkanor ... där kommer hönsmamman in som blir tokskraj för att ungarna ska ramla och slå ut tänderna, haha!

2012-06-27 @ 10:22:58
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: joi

Jag är precis likadan. Jag idiotstör mig på det. Jag säger till och ibland kan jag åka ner ändå bara för att make a mark.. grr...

Håller till på samma ställe som du och jag har fått huggit flera flera ggr.
Man tycker ju att de borde fatta.

2012-06-27 @ 12:48:55
URL: http://minbebis.com/blogg/missjoi
Postat av: Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

Var på leklandet för ett par veckor sedan. I kanan (den röda som där rek ändå är 5 år) så klättrade det ungar uppför också. Värst var nog en liten som var yngre än min dotter som ändå blir 4, som åkte i mitt sällskap, vars mamma och mammas kompis satt nedanför i "nätburen"(hela tiden). Barnet blev jätte arg på oss som stod och väntade på att få åka ned, och inte ett ljud från mamman nedanför. Ungen klättrade tillråga på allt i mitten så man var ju lite rädd för att åka ifall nu man skulle klippa till ungen eller komma åt en arm eller ett ben så ungen far ned....

2012-06-27 @ 22:13:11
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Jennie & FrökenFlis

om du visste hur många ungar jag skällt på som gjort så, irriterar mig något fruktansvärt och det händer VARJE gång!

2012-06-27 @ 22:42:55
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

skrev oxå om detta för ett tag sen när vi va på leklandet här där vi bor
har fått säga till andra barn flera gånger när vi är där för föräldrarna inte bryr sig..dom bara står å tittar om ens det å ler säger inte ett ljud
och dom bryr sig inte heller när dom ser att jagh har blivit irriterad och sagt åt deras barn :/

2012-06-28 @ 11:43:27
URL: http://melissasprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor