Döm ingen innan du gått en mil i hans skor

Snälla tjejer, hojta till om ni känner igen er i den här diskussionen.
 
Jonas:
"-3 av mina skor är spårlöst försvunna!"
 
Jag:
"-Jaså? Ett par står borta vid kontoret vet jag...."
 
 
Jonas går dit och tittar och kommer strax tillbaka.
 
 
Jonas:
"2 av mina skor är spårlöst borta!"
 
Jag:
"Jag får väl säga samma sak till dig som jag säger till barna. Ställer du saker där de ska vara så försvinner de inte.
Har du förresten kollat där skorna ska vara?"
 
Jonas:
"Vart då?"
 
Jag:
"I skåpet i hallen. Där brukar jag ställa skor om jag hittar dem...."
 
Jonas:
"Vilket skåp i hallen?!"
 
Jag:
"SKOSKÅPET! Som har stått där i alla år! Där jag brukar BE er ställa skorna!"
 
Jonas:
"Jaha....de skåpet? Nä, där har jag inte kollat"
 
 
Jonas går dit och kommer strax tillbaka...
 
 
Jonas:
"Ett par av mina skor är fortfarande borta"
 
 
Hur mycket vill ni slå vad om att det tredje och sista paret hittade han på fötterna?
 

Kommentarer
Postat av: JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!

typiskt killar känns det som ;) min sambo kan fråga efter saker han har mitt framför ögonen ;)

haha joo tyvärr, blir alltid träningen långt ner på alla listor... men hoppas komma igång med någon gång iallafall :) bättre nån gång än aldrig :)

2012-06-27 @ 21:32:18
URL: http://johannaspratstund.blogg.se
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

HAHA det har jag faktiskt aldrig varit med om :D Här hemma brukar sambon gömma saker för mig så jag får springa och leta som en tok :D

2012-06-27 @ 22:01:38
URL: http://beabofink.blogg.se
Postat av: Lilli Nyfiken - Nybliven tvåbarnsmama!

Haha. Sådant skåp har vi med, 6 stycken vita, men märkligt nog kommer inte skorna dit på egenhand... Känner igen det, fast mest med andra grejer. Både sambo och dottern "har minsann letat" och så går en annan och tar en kik och vips - så liger det Faktiskt där man sagt att det ligger - trots att de "har letat" där,,, Brukar få svaret "Nu pratar vi inte mer om detta" då

2012-06-27 @ 22:04:33
URL: http://curiousme.blogg.se
Postat av: Vanja

Haha klockrent!! Hade nog inte kunnat hålla mig för skratt där;)

2012-06-28 @ 05:56:50
URL: http://www.hemmapavarangata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor