Vi klagade på maten-Blev portade för all framtid!
På bluesen i lördags så var vi ett gäng på 4 stycken som skulle gå till Restaurang Hörnan för att äta middag. Vi brukar gå dit ganska ofta, du kan gärna kalla oss stammisar, och vi har alltid varit nöjda med maten och servicen där.
Fram tills denna gången.
Det började redan när vi satte oss vid bordet, som var fullt med aska och grogg, och vi bad servitrisen att tvätta av bordet (ska man ens behöva be om det?)och hon tvättar av endast på ena kanten och sen går därifrån. Vi fick då ropa tillbaka henne för att torka av resten.
Redan då började vi irritera oss på servicen, men hade inte brytt oss särskilt mycket om det hade slutat där.
Istället fortsatte det i samma stil.
Vi beställde öl och fick in vin.Vi beställde 2 kycklingfileer och 2 pepparstek. (Runt 200kr styck) Kycklingfileerna kom in kalla, med fel potatis från det vi hade beställt och till råga på allt var det mask i potatisen!
När pepparstekarnakom in så frågade hon oss vem som hade beställt detta, och när vi frågade vad det var så tittade båda servitriserna på varandra och sen på maten och sa:”-Öhhhh. Kött?”
Det var fel potatis till båda även där. Den ena steken skulle vara blodig vilket den inte var, då fick vi till svar att det inte går att få den blodig för att den var förstekt. (Till det priset?)Detta hade de inte meddelat när maten beställdes.
Den andra steken skulle vara välstekt men kom in rosa. När den hade skickats tillbaka inte mindre än 3 (!) gånger och den fortfarande var blodig så fick vi nog och gick därifrån.
Vi bad att få prata med chefen för att beklaga oss över den fruktansvärt dåliga servicen, då började han skälla på oss och skrek att vi var portade därifrån för all framtid.
Han ville att vi skulle betala för kycklingfileerna som vi trots allt hade ätit, men när vi sa att det var mask i potatisen så fick vi till svar:
”-Jaså? Var det krokodiler i maten också eller?”
Vet inte om detta är en specialitet som de brukar servera men vi såg i alla fall inga krokodiler i maten utan endast mask?
Istället för att få en ursäkt för att vi fått dålig mat och service, så blev vi alltså portade för all framtid. Och inte bara vi utan även alla vi känner.
Vi var inte otrevliga när vi klagade,(irriterade, visst) utan vi försökte lugna ner chefen med att förklara att vi alltid brukar vara nöjda där och att han vet ju precis vilka vi är och att vi brukar vara där ofta.
Då bad han oss hålla käften innan han”slänger ut oss med sina egna händer”,och han försvarade sig även med att:
”-Ni kan inte förvänta er bra service under blueshelgen!”
Då kanske man inte ska ta ut såna priser?
Vi vill med denna insändare,på Hörnans eget önskemål, hälsa till alla vi känner att ni inte lägre är välkomna där.
Mvh,
Jonas & Åsa Hoffman, Lars Rådberg & Anna Nordwall
Bra skrivet, superkasst bemötande ...bläääk för "krokodiler" i maten....
Inga lovord om dem till mina vänner det kan ja lova....
Kramen
Hejsan skulle du kunna tänka dig köpa något av mina plagg jag har sytt? http://jaasses.webblogg.se/2012/july/skulle-ni-kunna-kopa-nagot.html#comment (direkt länk)
-
Det här har inget med frågan att göra så bli inte arg om du inte gillar sånna kommentarer men jag kan åtminstone försöka... Min dröm har alltid varit att bli en skådis och äga ett klädmärke som är större än HM (som är väldigt stort) men man måste ju ta små steg i taget just därför vill jag att min blogg ska bli stor, väldigt stor! Så kolla gärna in mina kategorier och läs runt i bloggen lite. Vem vet du kanske gillar min blogg? :)
-
Kommentera det på min blogg annars får jag ju aldrig ett svar på frågan! :P (allt det där med den nya blogg.se designen och så :) )
Hellre en krokodil i köttet än en mask i potatisen enligt min smak ;)
helt galet!!!!! jag ska dela detta på fejjan å bloggen
Förstekt kött till det priset???
Jag hade inte ens ätit kycklingen, har jag beställt varm mat ska den vara varm :)
Skicka vidare till andra tidningar lite större kanske.
Kram
du har så rätt så, den jobbiga perioden känns redan som dom börjat vända :) vitrinskåpet är oxo klart och fint blev det :D
ojoj ditt inlägg. vilken pinsam restuarng. jag jobbar jue själv som servitris... jag skulle skämmas ögonen ur mej om det var min chef som sagt så och våran kock som skickat ut sån dålig mat. bra blogginlägg så alla andra oxo ser vilket dåligt ställe :) men var glada att ni blev portade, då slipper ni får mera mat med mask i ;)
Alltså skämtar du? Grymt vilken dålig stil!!!
Vidrigt. Skicka in till NWT och dalslänningen.
haha men oj vilken trevlig restaurang, ja de finns många rötägg som bara vill tjäna pengar och helst skita i servicen och kvalitet på maten...
Fast alltså, vet du hur sjukt mycket insändare lokaltidningar får? SÅÅ intressant är ju inte detta ändå. Dessutom är texten sjukt lång, vilket heller inte lämpar sig så bra för en insändarsida. Men det är ju tur att du har en blogg att lägga ut detta på, så kanske framtida googlingar på Restaurang Hörnan leder hit! :)
Fy faan att ni blev behandlade så. Helt otroligt!:(
Hoppas ni har något annat ställe som kan bli ert nya "stammis" stället.
Jag tycker ni verkar ha gjort helt rätt, var sakliga och talade om vad det var som var fel. Naturligtvis ska en restaurang kunna ge samma nivå av service, oavsett om det är blues eller ej. Vet man om att det kommer att komma mycket folk får man anpassa servis och kök efter det, eller begränsa antalet gäster. Att trycka in så många gäster som möjligt för att tjäna pengar, är bara girigt.
åh fy fan!!! tack för att du delar med dig, då ska jag då ALDRIG äta där igen!!!!
har delat på fejjan och gör det även på min blogg!!!
Ni funderade inte på att kontakata hälsovårdsmyndigheten??
Delade på Fejjan. Minst sagt pinsamt!! Tycker att du ska prova att skicka din insändare till Säffle tidningen.
Att inte leverera den varan man betalat för är bedrägeri. Att sen "krögaren" försvara sig på detta sätt gör det självklart lätt "att porta sig själv". Han behöver gäster. Vi gäster behöver inte honom.
Var själv på Strandcafét och upplevde en magisk kväll med Dan Magnusson i högform. PD hade en massa bilder och reportage från Bluesfesten tagna lite överallt men inget foto eller reportage om Åmåls egen Superstar. Servicen på Strandcafét var också av högsta klass.
Undrar bara hur den köttbiten som skulle vara välstekt kunde vara blodig efter tre omgångar i köket när det inte gick att få blodigt...Då hade de väl kunnat byta köttbit med varandra...
Tråkigt att PD inte ställde upp att publicera eran artikel. Har inga bra erfarenheter av Hörnan måste jag säga. Servicen är kass, riktigt kass! Finns bättre restauranger med bra service och god mat. Att pepparsteken var förstekt är ju galet med de priserna, är ju ingen snabb mat
Full förståelse över att ni tycker att det var dålig service. Men att sedan hänga ut människor på nätet är än värre. Ni och du är vuxna människor, ni hade kunnat lösa detta på ett bättre sättt. OCH, ett trevligt bemötande får nästan alltid ett trevligt bemötande tillbaka. Tänk på det.
Ägaren till Hörnan uttnyttjar sin personal till max. Vill man inte betala ordentlig lön mm så får man ung personal utan utbildning som inte vet vad dom sysslar med. Sist gång jag var där så fick jag själv torka av bordet som var fullt med matrester, gaffeln var inte ren heller och dålig service...Brukar köpa med mig salld till jobbet men nu är det slut med det, man blir lika besviken varje gång man öppnar locket så nu går man till Åmåls istället.
Herregud! Nog för att man vet hur han är! Men de där tar fan priset! Skicka till alla tidningar/bloggar allt du kan!
Tycker Hörnan alltid varit ett trevligt ställe med mycket god mat!
Alltid tyckt Hörnan haft bra mat och service. Fortsätter gå dit :)
Tyvärr hjälper det nog inte att skicka in till NWT, då det är de som trycker både Saffletidningen och PD.
more