Vi klagade på maten-Blev portade för all framtid!

Kommer ni ihåg inlägget jag skrev häromdagen om när vi blev portade från en restaurang i Åmål?
 
Vi skrev en insändare som vi skickade in till den lokala tidningen, och idag fick vi svar från tidningen:
"Hej
Tack för brev. Vi förstår att ni är missnöjda med såväl bemötande som kvalitet på maten, men den här typen av insändare har vi knappast möjlighet att ge utrymme. Du skriver själv att ni normalt sett är nöjda med såväl mat som service, så de här klagomålen är nog något ni bör ta upp direkt med restaurangen i fråga."
 
Översatt till ren svenska så betyder det här att restaurangen i fråga annonserar i deras tidning och de vill inte hamna på dålig kant med dem och på så vis förlora annonsintäkter.
 
 
Då tar vi till plan B.
 
Jag bifogar den artikeln vi ville få publicerad i tidningen här istället, och hoppas att så många som möjligt hjälper till att sprida den åt oss.
 
 Hörnan serverar krokodiler i maten?

På bluesen i lördags så var vi ett gäng på 4 stycken som skulle gå till Restaurang Hörnan för att äta middag. Vi brukar gå dit ganska ofta, du kan gärna kalla oss stammisar, och vi har alltid varit nöjda med maten och servicen där.

Fram tills denna gången.

Det började redan när vi satte oss vid bordet, som var fullt med aska och grogg, och vi bad servitrisen att tvätta av bordet (ska man ens behöva be om det?)och hon tvättar av endast på ena kanten och sen går därifrån. Vi fick då ropa tillbaka henne för att torka av resten.

Redan då började vi irritera oss på servicen, men hade inte brytt oss särskilt mycket om det hade slutat där.

Istället fortsatte det i samma stil.

Vi beställde öl och fick in vin.Vi beställde 2 kycklingfileer och 2 pepparstek. (Runt 200kr styck) Kycklingfileerna kom in kalla, med fel potatis från det vi hade beställt och till råga på allt var det mask i potatisen!

När pepparstekarnakom in så frågade hon oss vem som hade beställt detta, och när vi frågade vad det var så tittade båda servitriserna på varandra och sen på maten och sa:”-Öhhhh. Kött?”

Det var fel potatis till båda även där. Den ena steken skulle vara blodig vilket den inte var, då fick vi till svar att det inte går att få den blodig för att den var förstekt. (Till det priset?)Detta hade de inte meddelat när maten beställdes.

Den andra steken skulle vara välstekt men kom in rosa. När den hade skickats tillbaka inte mindre än 3 (!) gånger och den fortfarande var blodig så fick vi nog och gick därifrån.

Vi bad att få prata med chefen för att beklaga oss över den fruktansvärt dåliga servicen, då började han skälla på oss och skrek att vi var portade därifrån för all framtid.

Han ville att vi skulle betala för kycklingfileerna som vi trots allt hade ätit, men när vi sa att det var mask i potatisen så fick vi till svar:

”-Jaså? Var det krokodiler i maten också eller?”

Vet inte om detta är en specialitet som de brukar servera men vi såg i alla fall inga krokodiler i maten utan endast mask?

 Istället för att få en ursäkt för att vi fått dålig mat och service, så blev vi alltså portade för all framtid. Och inte bara vi utan även alla vi känner.

Vi var inte otrevliga när vi klagade,(irriterade, visst) utan vi försökte lugna ner chefen med att förklara att vi alltid brukar vara nöjda där och att han vet ju precis vilka vi är och att vi brukar vara där ofta.

Då bad han oss hålla käften innan han”slänger ut oss med sina egna händer”,och han försvarade sig även med att:

”-Ni kan inte förvänta er bra service under blueshelgen!”

Då kanske man inte ska ta ut såna priser?

Vi vill med denna insändare,på Hörnans eget önskemål, hälsa till alla vi känner att ni inte lägre är välkomna där.

Mvh,

Jonas & Åsa Hoffman, Lars Rådberg & Anna Nordwall






Kommentarer
Postat av: gizze

Bra skrivet, superkasst bemötande ...bläääk för "krokodiler" i maten....
Inga lovord om dem till mina vänner det kan ja lova....
Kramen

2012-07-10 @ 16:14:54
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Hejsan skulle du kunna tänka dig köpa något av mina plagg jag har sytt? http://jaasses.webblogg.se/2012/july/skulle-ni-kunna-kopa-nagot.html#comment (direkt länk)
-
Det här har inget med frågan att göra så bli inte arg om du inte gillar sånna kommentarer men jag kan åtminstone försöka... Min dröm har alltid varit att bli en skådis och äga ett klädmärke som är större än HM (som är väldigt stort) men man måste ju ta små steg i taget just därför vill jag att min blogg ska bli stor, väldigt stor! Så kolla gärna in mina kategorier och läs runt i bloggen lite. Vem vet du kanske gillar min blogg? :)
-
Kommentera det på min blogg annars får jag ju aldrig ett svar på frågan! :P (allt det där med den nya blogg.se designen och så :) )

2012-07-10 @ 16:52:00
URL: http://jaasses.webblogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Hellre en krokodil i köttet än en mask i potatisen enligt min smak ;)

2012-07-10 @ 17:23:49
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: anna

helt galet!!!!! jag ska dela detta på fejjan å bloggen

2012-07-10 @ 18:00:20
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Förstekt kött till det priset???

Jag hade inte ens ätit kycklingen, har jag beställt varm mat ska den vara varm :)

Skicka vidare till andra tidningar lite större kanske.

Kram

2012-07-10 @ 19:37:15
URL: http://jagborikanada.blogspot.ca/
Postat av: JoHaNNa

du har så rätt så, den jobbiga perioden känns redan som dom börjat vända :) vitrinskåpet är oxo klart och fint blev det :D

ojoj ditt inlägg. vilken pinsam restuarng. jag jobbar jue själv som servitris... jag skulle skämmas ögonen ur mej om det var min chef som sagt så och våran kock som skickat ut sån dålig mat. bra blogginlägg så alla andra oxo ser vilket dåligt ställe :) men var glada att ni blev portade, då slipper ni får mera mat med mask i ;)

2012-07-10 @ 20:24:06
URL: http://johannaspratstund.blogg.se
Postat av: Lotties modeblogg

Alltså skämtar du? Grymt vilken dålig stil!!!

2012-07-10 @ 21:03:59
URL: http://lotties.blogg.se
Postat av: cecilia

Vidrigt. Skicka in till NWT och dalslänningen.

2012-07-10 @ 22:35:23
Postat av: Jonnié Jonsson

haha men oj vilken trevlig restaurang, ja de finns många rötägg som bara vill tjäna pengar och helst skita i servicen och kvalitet på maten...

2012-07-10 @ 23:23:26
URL: http://jonniejonsson.com/
Postat av: Hanna

Fast alltså, vet du hur sjukt mycket insändare lokaltidningar får? SÅÅ intressant är ju inte detta ändå. Dessutom är texten sjukt lång, vilket heller inte lämpar sig så bra för en insändarsida. Men det är ju tur att du har en blogg att lägga ut detta på, så kanske framtida googlingar på Restaurang Hörnan leder hit! :)

Svar: Nu är det så att en insändare är ju läsarens egna åsikter, det är inte en artikel vi snackar nu. Och i en lokaltidning som skriver om att någon har snattat en ost i ICA butiken har nog inte så mycket viktigt att skriva om , i så fall tror jag nog att Åmålsborna hellre får veta en sån här sak.
Och det har en hel förstasida i tidningen tillägnad insändare, där många ofta skriver långa insändare om saker de stör sig på o dyl.

Visst, kanske inte intressant för omvärlden, men lokalborna tycker nog det.
Madame Hoffa

2012-07-10 @ 23:26:36
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Fy faan att ni blev behandlade så. Helt otroligt!:(
Hoppas ni har något annat ställe som kan bli ert nya "stammis" stället.

2012-07-11 @ 00:02:27
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Kahlo

Jag tycker ni verkar ha gjort helt rätt, var sakliga och talade om vad det var som var fel. Naturligtvis ska en restaurang kunna ge samma nivå av service, oavsett om det är blues eller ej. Vet man om att det kommer att komma mycket folk får man anpassa servis och kök efter det, eller begränsa antalet gäster. Att trycka in så många gäster som möjligt för att tjäna pengar, är bara girigt.

2012-07-11 @ 09:19:04
URL: http://livochlycka.wordpress.com
Postat av: 4barnsmamman från himmelohelvete.com

åh fy fan!!! tack för att du delar med dig, då ska jag då ALDRIG äta där igen!!!!

2012-07-11 @ 09:44:57
URL: http://www.himmelohelvete.com
Postat av: Carmitha

har delat på fejjan och gör det även på min blogg!!!

2012-07-11 @ 09:45:42
URL: http://vagenmot60kilo.wordpress.com
Postat av: Virre

Ni funderade inte på att kontakata hälsovårdsmyndigheten??

2012-07-11 @ 09:54:45
Postat av: Kamilla

Delade på Fejjan. Minst sagt pinsamt!! Tycker att du ska prova att skicka din insändare till Säffle tidningen.

2012-07-11 @ 10:28:55
Postat av: Leif Sundberg

Att inte leverera den varan man betalat för är bedrägeri. Att sen "krögaren" försvara sig på detta sätt gör det självklart lätt "att porta sig själv". Han behöver gäster. Vi gäster behöver inte honom.
Var själv på Strandcafét och upplevde en magisk kväll med Dan Magnusson i högform. PD hade en massa bilder och reportage från Bluesfesten tagna lite överallt men inget foto eller reportage om Åmåls egen Superstar. Servicen på Strandcafét var också av högsta klass.

2012-07-11 @ 11:52:38
Postat av: Michael Carlsson

Undrar bara hur den köttbiten som skulle vara välstekt kunde vara blodig efter tre omgångar i köket när det inte gick att få blodigt...Då hade de väl kunnat byta köttbit med varandra...

Svar: Väldigt lätt att svara på. Den ena killen ville ha väldigt blodig, och den andra väldigt välstekt. Båda kom in blodiga i mitten men för blodig för den ena och för lite blodig för den andra. Sen körde de bara köttbiten i mikron en stund så den såg färdig ut på utsidan men uppenbarligen var den inte det.
Första tanken var att de kunde ha bytt ja, önskar att det hade varit så simpelt :)
Madame Hoffa

2012-07-11 @ 12:30:53
Postat av: Tobias Eriksson

Tråkigt att PD inte ställde upp att publicera eran artikel. Har inga bra erfarenheter av Hörnan måste jag säga. Servicen är kass, riktigt kass! Finns bättre restauranger med bra service och god mat. Att pepparsteken var förstekt är ju galet med de priserna, är ju ingen snabb mat

2012-07-11 @ 12:39:44
Postat av: Anonym

Full förståelse över att ni tycker att det var dålig service. Men att sedan hänga ut människor på nätet är än värre. Ni och du är vuxna människor, ni hade kunnat lösa detta på ett bättre sättt. OCH, ett trevligt bemötande får nästan alltid ett trevligt bemötande tillbaka. Tänk på det.

Svar: Vi försökte lösa det på ett trevligt sätt.
Än fegare är att komma med anonyma påhopp, nånsin tänkt på det?
Madame Hoffa

2012-07-11 @ 13:37:31
Postat av: Ebba

Ägaren till Hörnan uttnyttjar sin personal till max. Vill man inte betala ordentlig lön mm så får man ung personal utan utbildning som inte vet vad dom sysslar med. Sist gång jag var där så fick jag själv torka av bordet som var fullt med matrester, gaffeln var inte ren heller och dålig service...Brukar köpa med mig salld till jobbet men nu är det slut med det, man blir lika besviken varje gång man öppnar locket så nu går man till Åmåls istället.

2012-07-11 @ 18:55:06
Postat av: M

Herregud! Nog för att man vet hur han är! Men de där tar fan priset! Skicka till alla tidningar/bloggar allt du kan!

2012-07-11 @ 19:08:54
Postat av: AnnSofie

Tycker Hörnan alltid varit ett trevligt ställe med mycket god mat!

2012-07-19 @ 22:09:59
Postat av: AnnSofie

Alltid tyckt Hörnan haft bra mat och service. Fortsätter gå dit :)

Svar: Varsågod. Jag tänker inte hindra dig.
Madame Hoffa

2012-07-19 @ 22:13:55
Postat av: Anders

Tyvärr hjälper det nog inte att skicka in till NWT, då det är de som trycker både Saffletidningen och PD.

2012-07-19 @ 23:20:51
Postat av: Dicfrauri

more


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor