Ska vem som helst få skaffa barn?

Det gör ont i hela mig att se det här klippet och vad föräldrarna till den här lilla flickan utsätter henne för.
De ska resa på semester, men väl på flygplatsen inser de att den 2-åriga dottern inte har något giltigt pass....då springer de iväg och lämnar henne där, för att åka på en 2-veckors semester ensamma!
 
Polisen "funderar på att anmäla händelsen"
FUNDERAR PÅ!!!!
 
Dessa människor borde tvångssteriliseras och låsas in för all framtid!!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Ska vem som helst verkligen ha rätt att skaffa barn?
 
Du får inte rösta, dricka alkohol eller köra bil före en viss ålder, men skaffa barn, det får vem som helst göra.
Inte konstigt att världen ser ut som den gör!

Kommentarer
Postat av: Agnes

Idiotiskt det är det.... Alla borde inte få skaffa barn. MAn borde få gå igenom ett test före. Men Det har inget med åldern att göra. Jag är 18 år och jag vet att jag är miljoner gånger bättre mamma än den där idioten :)

2012-07-26 @ 11:47:37
URL: http://aggehh.blogg.se
Postat av: Katinka

Såg precis de där klippet på Aftonbladet. Blev så arg och ledsen för den där lilla flickans skull.

Stackars barn...

2012-07-26 @ 12:23:24
URL: http://Www.katinkakantanka.blogspot.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag instämmer helt med dig!

Det snackas ofta om hundkörkort för att få bort många av dem värdelösa hundägarna, men varför inte införa något liknande för föräldrar?

Att skaffa barn är i första hand inte en rättighet, utan det största ansvaret man kan ta på sig!

2012-07-26 @ 12:30:45
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Carola L

Fast det skiljer sig ju inte nämnvärt mot alla som lämnar sina småbarn hemma hos mormor när de åker på semester, visst de lämnade henne på flygplatsen = dumt, men i övrigt så är väl alla som reser ifrån sina barn i två veckor på semester lika knäppa - det skadar väl barnen på samma sätt

2012-07-26 @ 12:32:07
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: jula

Det var så DUMT vad de gjorde.HERREGUD !!!
Fruktansvärt!!!Jag fattar inte varför??? Jag också göra kanske duma saker som föräldrar inte så här.ALDRIGT I LIVET !!!Jag kommer från Polen och vet om att polisen ibland "fundera på" TYVÄRR !!!

2012-07-26 @ 12:37:50
URL: http://jula74.bloggplatsen.se
Postat av: Martina

Spelar ingen roll om de ringde någon som skulle komma och hämta barnet så det kunde spendera de 2 veckorna hos farmor/mormor eller vad det var...
De LÄMNADE sitt barn på en okänd plats!
Vilka psykiska men kan inte detta barn få av denna händelse liksom...och hur behandlar de barnet i vanliga fall om de kan göra såhär mot barnet...
I mitt huvud utspelar sig iallafall alla möjliga senarier där de möjligen lämnar barnet själv...
FY FAN för liknande människor säger jag bara!

2012-07-26 @ 13:06:09
URL: http://ytterligare.blogspotcom
Postat av: Ann-Sofie

Men hallå passet är väl bland det första man kollar innan man åker.
Grrr hur kan man bara lämna ett barn sådär??

2012-07-26 @ 17:06:18
URL: http://jagborikanada.blogspot.ca/
Postat av: Andreas

Hur dumt detta än är så är det väll självklart att vem som helst ska få skaffa barn. Vem ska avgöra vem som är lämplig förälder? Vad är kriterierna, förutom pengar. Jag tror ingen skulle svara ja på frågan "skulle du överge din dotter på flygplatsen?"

Vissa rättigheter ska inte myndigheter blanda sig i, folk har rätt att vara idioter också.

Svar: Tja....kriterier kan ju vara att du ska vara drogfri, inte ha kriminell belastning, ha ett ordentligt hem osv osv. Har man inte det kanske man borde se till att få ordning på sitt liv innan man skaffar barn.
Madame Hoffa

2012-07-26 @ 20:20:57
Postat av: Emilia

Håller med dig i att alla inte borde få skaffa barn, men sen o andra sidan.
Blir du gravid av misstag, vad händer då? Ska du tvingas till abort eller adoption? En graviditet kan ändra många människor, även om du kanske är kriminell eller har hållt på med droger, så kan faktiskt ett barn få dig att sluta med allt sånt. Har flertal vänner (inte drogmissbrukare eller kriminella) som varit väldigt omogna, verkat som om de inte skulle bli bra föräldrar alls, som skaffat barn men ändrat sig HELT just för barnets skull.
Krånglig kommentar dedär haha, men det jag vill få fram är att oavsett bakgrund kan man faktikst förändra sig själv mycket pga ett barn :)

2012-07-26 @ 22:19:40
URL: http://Emiliamedadhd.devote.se
Postat av: Kära nån

OK, du vill alltså tvångssterilisera föräldrarna och låsa in dem för all framtid? Vilka straff ska då gälla för de som utsätter sina barn för fysiskt våld, typ aga? I så fall blir det inte många kvar i frihet i många länder.
Din åsikter i bloggen har förlorat all trovärdighet.

Svar: Ja, jag står för mina åsikter.Behandlar man sitt barn så, då ska man inte ha barn. Detsamma gäller självklart för aga också.

Gillar du inte mina åsikter så är det ditt problem, inte mitt. Det här är min blogg=mina åsikter.
Jag tvingar ingen att läsa dom.
Madame Hoffa

2012-07-27 @ 15:12:23
Postat av: anna

orkar inte gå in och se såna videoklipp. men det e ju fan inte klokt. kan ju bara hoppas att flickan får en fosterfamilj som verkligen älskar henne

2012-07-27 @ 22:52:49
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor