Förklaring till er som inte har barn

De som inte har barn, kan ibland undra hur föräldrar kan låta sina barn komma undan med så mycket  dumheter.
För dem är det så lätt att helt enkelt säga "Ja, men det är ju bara att vara bestämd och stå för det man har sagt, helt enkelt visa barnet vem det är som bestämmer"
 
Jo. Visst. Det känner vi alla igen oss i.
Det är lätt att uppfostra andras ungar. Och i praktiken är det sant.
 
MEN!
 
Nu ska jag förklara för er vad hemligheten är, som dessa små barn (eller bortskämda skitungar kanske i deras ögon) gör för att vi föräldrar hela tiden ska bortse från deras dumheter.
För att lättare kunna förklara ska jag ta ett exempel som idag, när jag skulle natta Nino.
 
Efter flera kvällar med sena nätter för Nino, så hade jag bestämt att idag skulle jag vara bestämd. Sitta vid hans sida tills han somnar, och vara stenhård med att han inte fick hitta på något bus.
Efter ca en timme var jag rätt så irriterad, när han skulle ställa sig upp och hoppa i sängen eller hälla ut vällingen etc etc, så då fräste jag till honom att hålla tyst och lägga sig ner och sova.
 
När han precis lagt sig ner, och jag fortfarande satt på stolen brevid lite rosig om kinderna efter att jag blivit så irriterad och spelade Angry Birds i väntan på att han skulle somna, så hör jag:
 
"-Mamma."
"Tyst Nino, du ska sova!" 
"Mamma" (och nu vill jag att ni ska tänka er att ni har ett barn som precis lärt sig prata och säger nya ord hela tiden som ni inte ens vet att han kan) "Mamma, kom mamma" Och så smeker han mig lätt på armen samtidigt som han tittar på mig med sina stora bruna ögon. "Du e fiiin mamma" "Fin. Min mamma"
 
Och där har ni det.
Förklaringen till att man låter sina barn komma undan med i stort sett vad som helst.
 
Jag tror minsann det kallas kärlek ♥
 

Kommentarer
Postat av: yaiza

Nej då känner inte alls igen det där :) dom är otroligt bra dom små på att hitta mammas punkter :)

2012-07-31 @ 21:02:22
URL: http://www.blogg.loppi.se/blingmorsan
Postat av: Svärmor

Helt underbar!! Klart att man smälter.<3

2012-07-31 @ 22:52:45
Postat av: Jennie & FrökenFlis

det kallas minsann kärlek :)
och dom som inte har barn, dom kommer förstå den dagen dm själva dkaffa barn för den kärleken går inte att upplevas på annat vis.

Kram :)

2012-08-01 @ 09:52:25
URL: http://jenniesays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor