Vem är jag?

Insåg att jag har dåligt med information om mig själv och min bakgrund på bloggen, så tänkte därför börja dagen med att berätta vem jag är.

Jag är född och uppvuxen nere i Lysekil, där jag bodde med min mor och far och mina 3 syskon. Jag är yngst i en skara av 4 barn, har en syster som är 40, och 2 bröder, 38 ooch 34 år.
När jag var yngre så spenderade vi stora delar av året med att resa, kan inte minnas att det var många jular och nyår som spenderades i Sverige. Innan jag var 10 år hade jag bilat runt i större delen av Europa, varit i Barbados, Florida och turkiet mm. Detta tror jag har format mig mycket som människa, att man har fått uppleva olika kulturer.



När jag var 15 år som hände det en del som resulterade i att min värld vändes upp och ner. Utan att behöva gå in på detaljer, så slutade det med att vi var tvungna att flytta ifrån vänner och tryggheten i Lysekil, och flytta upp till urskogarna i Dalsland. Jag fick byta skola mitt i 9:an.
Jag tappade intresset för skolan, skolkade mycet och hade en del problem hemma.
Detta minns jag som en svart period i mitt liv.


När jag slutade gymnasiet började jag jobba på ICA och skaffade mig en egen lägenhet. Det var i denna veva, när jag var 19 år, som jag träffade en amerikan och blev kär. Pendlade fram och tillbaka mellan Sverige och USA, blev med barn när jag var 21 år och fick Naomi i maj 2001. ♥

Därefter har mitt liv präglats mycket av vårdnadstvisten osv, det tänker jag inte gå in på här utan det får ni läsa om HÄR om ni vill.

Jag uppfostrade Naomi ensam under de första åren.
2002 öppnade jag en egen firma i form av frenchaise till Glitter. Denna drev jag ensam under 5 års tid, vilket var väldigt roligt och lärorikt.

Jag bodde i en stor 3:a inne i Åmål, bara jag och Naomi.


2005 blev jag ihop med Jonas, som jag hade känt i 11 år innan vi fick upp ögonen för varandra.



Vi flyttade ihop och var på väg att köpa hus, när det plötsligt tog slut. Detta var i oktober 2006, och min andra svarta period i mitt liv tog början.
Inom loppet av 6 månader så förlorade jag Jonas, blev av med jobbet, fick utomkvedeshavandeskap (läs om det här), krockade med bilen 2 (!) gånger, var uppe i rättegång för vårdnaden om min dotter, lägenheten fick vattenskada...ja, jag kan fortsätta länge.

i början av 2007 kom jag och Jonas ihop igen, och vi bestämde då för att börja på ny kula helt och hållet, så vi flyttade till lägenhet inne i Karlstad.


Vi förlovade oss i september 2007, köpte våran hund Sharona i dec 2007, fick ett nytt utomkvedes i februari 2009 (läs om det här), blev med barn i september 2009, köpte och flyttade till hus 2010, fick Nino juli 2010.




Och ja. Här är vi nu. :)
I korta drag.

Nu kanske ni känner mig lite bättre, undrar ni över något så får ni jättegärna ställa frågor, men gör det gärna under detta inlägg då.


Gillar ni min blogg?
Följ mig gärna på


Kommentarer
Postat av: Ajlin

Men Åsa, det där är ju bara en förteckning över saker du har gjort. Vem du ÄR, det fick vi nog inte ett enda svar på tror jag. :)

2012-01-15 @ 11:49:56
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ajlin: Det man har gjort formar ju vem man är ;)

Och mina tankar och värderingar skriver jag ju om ganska mycket i övrigt, så det var mer min bakgrund jag ville ha fram här :)

2012-01-15 @ 11:54:56
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Annalena

Ojoj vad du hunnit med och varit med om mycket. Jag åter kommer gärna till din blogg för att läsa mer. Frågan är bara hur jag ska hitta tillbaka, för om jag spara sidan som nu öppnats i mer-trafik.se för att sen öppna den igen, då är det inte din sida som kommer upp utan någon annan. men du kanske kan sätta en kråka hos mej, så jag hittar tillbaka :).

2012-01-15 @ 14:32:40
URL: http://www.captisvita.se
Postat av: Gizze

Kul att få veta så mycket om din resa i livet!

Ha en fin vecka!

Gizze

2012-01-15 @ 23:15:56
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor