Det var ju det jag sa....Eller?

När man har varit gifta ett tag så börjar man lära sig att läsa mellan raderna på sin respektive.
Jonas har blivit väldigt duktig på att förstå mig, men för säkerhets skull, här kommer ett litet facit.


Jag säger                                                    ---------->                              Jag menar

Fy vad kallt det är!                                      ---------->                               Kan du tända en brasa?

Jag tror Nino har bajsat                              ---------->                               Byter du på Nino?

Jag har inte ätit nåt idag.                           ----------->                              Kan du göra iordning en macka åt mig?

Jag inte har sovit på en vecka!                    ---------->                              Kan du ta Nino imorgon bitti så jag får sova ut?

Fy vad skitigt det är här hemma!                 ---------->                             Res på arslet och hjälp till o städa!

Jag fick rabattkupong på Kapp Ahl idag!       --------->                               Jag vill ha nya kläder!

Jag har ont i hela kroppen.                          ---------->                              Kan du ge mig en massage?

Jag måste börja träna!                              ------------>                             Du måste börja träna!


Förstår inte varför vissa säger att vi kvinnor är komplicerade.
Det är ju klart som korvspad vad vi menar!






Tävlingen från My Kidoo avslutas ikväll!
Klicka här för att vara med


Kommentarer
Postat av: Linda aka Javamorsan

Ha ha detta är ju basic saker som alla män borde fatta! Men eftersom dom inte gör det så är det bra med ett sånt här facit!

2012-01-31 @ 09:05:16
URL: http://baralinda.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor