Black jack

När jag var i 18-årsåldern så brukade jag och mina kompisar hänga på en krog i Åmål som hette La Vegas.
Varje helg var vi där och drack öl, och för det mesta brukade jag även sitta vid blackjack bordet och spela. Jag var inte så duktig, min bror däremot var ganska grym och brukade sitta och prata med killen som jobbade som dealer varje helg.

En helg var mina 2 kusiner från Kil nere och hälsade på, och vi var ute och promenerade en kväll, och gick då förbi La Vegas. I fönstret fick de då se killen som jobbade som dealer, och säger:

"-Kolla, där är ju Ola"

Då visar det sig att killen som jag och min bror har suttit och pratat med varje helg i flera veckor faktiskt är släkt med oss!
Eller ja, inte blodsligt släkt, men han är halvbror till våran kusin....Lite invecklat, men de kusinerna som var och hälsade på den helgen, det är deras halvbrors halvbror, så de kände honom inte särskilt väl.
Däremot så blev ju jag väldigt nyfiken, sprang direkt in till blackjack bordet och sa:
"-Vet du om att vi är släkt?"

Och efter den dagen så har vi hållit kontakten, och han är faktiskt en av de "kusiner" som jag har haft mest kontakt med under åren.

Kul historia va? :)

                                                                                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor