Älskar, älskar inte

När min systers dotter Alva var liten, så brukade hon gå runt och säga till alla att hon älskade dem.
Även om hon träffade en person för första gången, så skulle hon kramas och pussas och hon talade om att hon älskade dom och att de var så fina

En sommardag när hon var ca 3 år, så gick jag, pappa och Alva ute på en promenad.
Min pappa fick då syn på en prästkrage som han plockade upp och började rycka bladen utav.

"-Älskar" sa pappa.

Lilla Alva som gick vid hans sida och höll han i byxbenet var snabb att svara:

"-Jaaaa, morfar. Jag älskar dig"

"-Älskar inte" sa pappa när han ryckte nästa blad.

"-JOOOOO morfar!! Jag älskar visst dig!" Skrek Alva.

Pappa rycker nästa blad.

"-Älskar."

"-Mmmmmmm, morfar, Alva älskar dig" säger hon nöjt.

"-Älskar inte"

"-JOOO! Men morfar JOOOOO! Jag ÄLSKAR dig!"

"-Älskar"

"-Jaaa, morfar. Jag ÄÄÄLSSKAAAAR dig" säger hon och tittar kärleksfullt på honom samtidigt som hon kramar benet.

Ja. Så fortsatte det tills alla blad var ryckte på prästkragen.
Som tur var slutade det på älskar, annars kunde det ha slutat illa :)


För att se film på Alva när hon föddes, 3 månader för tidigt, se
här.



Skicka in ditt bidrag till Kul av barn.
Maila mig på [email protected]


Kommentarer
Postat av: alexandra

Snygg blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-01-22 @ 12:53:00
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor