Lyssna aldrig på din syster!

När min dotter var nyfödd så ville jag först döpa henne till Leila.
Jag tyckte det var fint, och inte så vanligt på den tiden.

Då sa min syster:

"-Nej. Du får inte döpa henne till Leila, för det blir för likt det namnet jag ska ge min dotter."

"-Men du har ju inte ens några barn?"
sa jag till hene.

"-Nej. Men jag har alltid vetat att när jag får barn, så ska de heta Tim och Teia. Så du får inte döpa henne till Leila"

Så trots att jag tjatade länge, så envisades min syster med att hon skulle bli jättebesviken om jag tog det namnet. Så det fick bli Naomi.

Så gick det ett år, och min syster fick sin första son.

"-Åh vad roligt, en liten Tim" tyckte jag.

"-Njaaaaeeee...jag vet inte riktigt" sa Sara då.

"-Men vad då? Du hade ju bestämt det?!"

"-Jo.....men kanske nästa...."

Det gick ett halvår innan hon bestämde sig för att pojken skulle heta... Adam. (Under 6 månaders tid kallade hon honom för Ludger!!!!)

Så gick det nåt år till, min syster blev gravid....med tvillingar! En pojke och en flicka.

"-Perfekt! Där har du ju din Tim och Teia" utbrast jag.

"-Njaaaeeee......jag vet inte riktigt....."

"-Men....Åhhhhh!!! Det är ju perfekt, du har ju alltid velat ha dom namen, och nu har du tvillingar"

"-Jo.....men det lutar nog åt Anton & Alva..."

Åhhhh.....systrar alltså.....Aldrig kan de bestämma sig...


Kommentarer
Postat av: Chricko

Haha, roligt! När vi skulle få vår son tänkte vi döpa honom till Simon. Men så döpte min svägerska sin KATT till Simon (fastän hon visste att vi valt det namnet) så det fick bli Alexander istället... Go figure!

2012-02-09 @ 15:11:53
URL: http://passwordbook.wordpress.com
Postat av: Melissa Lavali - Foto, ADD & Vikt

Kikar förbi när jag läser runt och lämnar lite spår efter mig när jag ändå är här. Hoppas allt är bra med dig idag denna soliga Torsdag :)

2012-02-09 @ 18:16:05
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

Haha :-p, det där med namn är ju roligt. Jag har ett jag håller hemligt så jag ska slippa oroa mig för att någon "knycker" det ;-).

2012-02-09 @ 19:12:30
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor