Och på 40-talet fanns det inte färg....

Jaha. Alla Hjärtans Dag är över, och om inte annat så märks det på samtalsnivån här hemma.
Imorse:

Naomi: "-Mamma! Kan du sätta upp en hög sned-toffs påpå mig?"

Jag: "-Jaså, är det 80-tals modet som är tillbaka?"

Naomi: "-VA?? 80-tal???? Visste dom ens vad send-toffs var då?"

Jag: "-Jo, det visste vi. Jag brukade ha det när jag var i din ålder."

Naomi: "-Levde du på 80-talet??"

Åsa: "-Ja, jag var lika gammal som dig då. Jag är född på 70-talet."

Naomi. "-OJ! Du måste vara jättegammal!"

Jaha, och där satte vi ribban för hur denna dagen kommer att se ut.
































Kommentarer
Postat av: Carola Paro

Hehe, jag är också född på 70-talet... men mina barn har inte börjat fundera på sådana där saker än... hoppas de fortsätter så!



Svar: Ja, det var himla kul att se! Tydligen så har polisens rytteri uppvisning varje sportlov, bra tradition tycker jag!

2012-02-15 @ 13:18:31
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor