Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma...

Idag åt vi falukorv till middag.

Har ni tänkt på att när falukorvarna ligger i stekpannan så ser det precis ut som pacman?
Ni vet de där spelet när man ska äta upp varandra, och så jagas man upp och ner för en bana...

Det är ju ganska tydligt vem som äter upp vem här.

Undrar om de fortsätter jaga varandra även efter att jag har ätit upp dom?
Kanske är därför det bubblar så i magen?

Ka-Tch-ing!! Där var det nån som vann och gick vidare till nästa nivå. Typ som reinkarnation.
Så börjar de om från början och blir en gris igen...

Ja. Sånt tänker jag på idag.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

hihihi ja precis som små pacmans :)

Fast jag skär alltid mina falukorvar med tre snitt så mina ser aldrig ut som pacman. Måste nog gör pacman-korvar nästa gång det blir falukorv - bara för att roa familjen lite :D Kram

2012-02-20 @ 20:53:04
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jennie & FrökenFlis

haha ja det har du rätt i, aldrig tänkt på det förut ;)

2012-02-21 @ 21:19:03
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor