Ersättning vid utomkvedes

Gick med i ett forum på Familjeliv häromdagen, för oss som har haft utomkvedes.
Jag har ju haft 2 stycken, varav den första var väldigt besvärlig och jag fick äta cellgifter osv.
Vid mitt andra X så opererade de bort min ena äggledare, vilket har lett till en del svårigheter för oss att få barn.

På det här forumet läste jag om flera andra som har fått ut ersättning från sina försäkringsbolag, både för "medicinsk invaliditet" och ärrbildnad. En av tjejerna fick 64 000:-!

Enligt mitt försäkringsbolag har jag inte rätt till någonting? Jag är visst både för gammal, och har fel bolag.
Man ska vara under 25 och ha Trygg Hansa.

Är det inte fel att den ena har rätt till så mycket, medans den andra inte får någonting?
För samma skada?

Och nej. I det stora hela har inte pengarna någon betydelse, men som plåster på såren liksom.


Kommentarer
Postat av: Sandra- med pojke i magen

JAG vet hur Jobbigt DET är!! Vi försökte i nästan 3 år o med de 2 mf. Sen blev vi äntligen ställda i kö för att få göra Ivf i januari men i oktober pissa ja plus på Stickan helt spontant :D o idag är ja i v 22 :)

2012-02-27 @ 18:04:41
URL: http://Http://frusandrasjoberg.blogg.se
Postat av: mammaV

Ja, har också förstått att man borde byta bolag, själv körde jag av vägen för 8 år sedan och har ständigt ont i ryggen, men har inte fått ett öre! En kompis som trillade av en häst och bröt armen, helt återställd idag 5 månader senare, fick 16000. En annan fick 10000 för att hon fick halsfluss på semestern o var sängliggande en dag. När jag tänker på det ska jag nog byta imorn...

2012-02-27 @ 21:23:34
URL: http://hemligarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor