It's a mans world

"Om en kvinna anklagas för ett brott är det hennes uppgift att bevisa sin oskuld.
Om en man däremot anklagas för ett brott, så är det kvinnans uppgift att bevisa hans skuld"
 
Det finns inte mycket som gör mig så upprörd som det fundamentalistiska islams snedvridna kvinnosyn!
 
Såg en film igår kväll som jag vill rekommendera alla att se. Steningen av Soraya M
En sann historia om Soraya som är en gift kvinna med 4 barn, vars make vill gifta om sig med en 14-åriga flicka så han hittar på att hans fru varit otrogen och därmed döms hon till döden genom stening.
 
Filmen är mycket välgjord och fängslande från första stund.
 
Sorayas moster är den som avslöjar sanningen för en fransk journalist, efter att ha lovat Soraya att hela världen ska få veta vad hon utsatts för. Och med denna filmen har hon hållit sitt löfte.
 
Därför tänker jag se till att den sprids vidare och att så många som möjligt ser filmen och får upp ögonen för vad som fortfarande händer ute i världen och att stening faktiskt förespråkas av islamistiska lagar!
 
Och vi runt om i världen ser hjälplöst på. Medans miljontals kvinnor behandlas värre än herrelösa hundar, tas ifrån alla rättigheter och tvingas kuva sig inför dessa sjuka lagar eftersom det enligt dem är "En mans värld"
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för tipset!
Ska absolut se den!
Håller med dig om att världen (lite här & var) är så sjukt snedvriden. Hur kan man (i vad jag trodde var modern tid) tillåta att det funkar så?
Fruktansvärt. :/

2012-12-18 @ 09:26:10
URL: http://www.marremedmera.se
Postat av: Ronja - teckenspråk och svartvit poesi samt humor!

Jag hittade faktiskt den där för två dagar sedan och ligger nu redo att ses på min dator. Dock, är just den här historien sann?

Svar: Ja, det står i början på filmen, samt så har det sänts på nyheterna i USA.
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2012-12-18 @ 09:36:23
URL: http://ovitaskor.blogg.se
Postat av: Maya Lundberg

vilken fin blogg! vill du göra ett länkbyte?:)

2012-12-18 @ 11:54:33
URL: http://mayaalundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor