Här var det klippt!

Min syster dotter Alva har jag ju skrivit en hel del om tidigare, hennes roliga kommentarer och sköna stil.
Här får ni ännu ett exempel på denna lilla tjejs härliga livssyn.
 
Min syster och hennes familj var nyligen i Polen på semester, och när de kom hem stod det så här på syrrans facebookstatus:
 
 
"När vi nyligen var i Polen så tog jag med Alva till en frisörsalong för att klippa upp håret på henne och så skulle hon få lugg. Efter avslutad klippning utbrister Alva stormförtjust:
 
"Äntligen mamma, ser jag ut som en häst!""
 
                                                       Jag tycker inte hon liknar en häst, gör ni?
 
Har ni också en kul historia om något era barn sagt eller gjort som ni vill dela med er av?
Skicka det till mig på [email protected] så publicerar jag det här.
(Ni får vara anonyma eller bli länkade om ni vill)

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Tycker inte heller att Alva liknar en häst. Utan den söta härliga Alva!

2012-08-12 @ 23:53:56
Postat av: Maria

Inte liknar hon ju en häst tycker jag, det var fint! :)
När några i vår släkt är samlade så blir det ofta prat på roliga saker vi "barn" (som nu är vuxna) sa när vi var små, men det är nästan bara min bror som sagt massa roliga saker, jag var ganska tyst av mej. Men bland annat brukar jag få höra om när jag drack vargtass vid 1½ års ålder och sedan blev lite "konstig" tills jag till slut somnade. ^^
Min bror sa en kväll när han var 6 att på dagen hade hans lösa tand varit som en växelspak, men då på kvällen var den som om gummihöljet runt om var trasigt! (pappa är bilmekaniker och bror har alltid därför varit tokig i bilar)
De är nog en utav de bästa sakerna jag fått höra att han sagt, men barn säger så otroligt mycket bra! :)

2012-08-13 @ 01:19:45
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor