Att bli mamma vid 17 års ålder

Hej alla!
 
Mitt namn är Emilia & jag är 17 år gammal. Jag har följt Madame Hoffa aka Åsa väldigt länge nu och jag bara älskar hennes humor i sina inlägg & ärlighet!
Absolut en bland mina favoriter på listan!
 
3 månader efter att jag hade fyllt 16 år tog jag ett graviditetstest som visade positivt, min värld rasade samman lite ett tag. Jag var inte säker på att jag skulle klara av ett barn när jag var så pass ung, men samtidigt kunde jag knappt tänka mig en abort och efter några veckor så hade jag bestämt mig för att behålla. Vilket för övrigt var det bästa val i mitt liv.
 
Jag gick egenom min graviditet med bara familjen som stöd & samtidigt började jag blogga och fick flera bloggvänner. Lyckan var stor, vid första spark, första ultraljud & första gång jag fick höra hjärtslagen. Jag var 100% säker på att det var en pojke & ack så rätt jag hade!

Den 10 mars 2012, när jag var i vecka 35+3 föddes min son genom akut kejsarsnitt.
2370 gram tung & 45 cm lång, han fick namnet Tatum.
 
Snart är han 5 månader gammal och det känns som om han har vart hos mig i hela mitt liv samtidigt som jag tycker allt går för snabbt. Han växer och frodas & jag känner mig stolt som ung mamma! 17 år och världens bästa mamma till min son, kan inte förstå varför folk inte tror att unga mammor klara av att ha barn?
Jag har inte mött så många kommentarer som trycker ner mig pga att jag är ung och har barn, men blickar får jag men de skiter jag i.
Att sätta ett barn till världen var det bästa jag kunde gjort!
 
Kram alla Åsas läsare!
// Emilia
http://eemijji.blogg.se/
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Grattis till henne. Ålder avgör verkligen inte om man är en bra mamma eller inte. Bra val!

2012-08-06 @ 15:20:00
URL: http://finafrun.blogg.se/
Postat av: Silla

Grattis..
Jag fyllde 17 nov och födde min son i dec idag är han ( snart 26)

2012-08-06 @ 15:46:55
URL: http://sillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor