Min dotters far jobbade på flygbolaget

Idag är det 10 år sedan.
10 år sedan terrorattackerna i USA förändrade hela världen.
Det uppmärksammas överallt, tidningarna skriver om det, tv visar dokumentärer dygnet runt.

Vad minns vi egentligen om den 11 september 2001?

Jag minns vad jag gjorde.

Jag var hemma i min lägenhet med Naomi, som då bara var 4 månader.  Jag höll på och  packade ner saker som jag skulle ha med mig ut till min mor o far, eftersom jag skulle dit ut o övernatta. Min faster och farbror från Frankrike var där på besök.

Jag hade på radion i bakgrunden, och hörde att de pratade om något plan som kraschat i Usa, men helt ärligt så reagerade jag inte så mycket. Troode att det var något ploj bara, så jag engagerade mig inte i att förstå vad det var som hade hänt.

Inte förrän min syster kom och hämtade oss för att köra ut oss till mor o far.

Hon frågade om jag hade hört vad som hade hänt, och jag sa att , jo, jag hade hört något om ett plan som kraschat eller nåt....men då förklarade Sara exakt vad som hade skett, och mitt hjärta stannade nog ett slag när jag insåg allvaret!



Naomis pappa bodde ju inte bara i USA då, utan jobbade även på flygplatsen i Salt Lake City!!!

Jag blev med en gång fruktansvärt orolig att något hade hänt, så jag sprang ner till min syster för att låna hennes dator så fort vi kom fram....

Så här skrev jag:

hi.....i heard about what happened in new
york......i can`t believe it....please let me know how
you are doing.........promise me you
won`t fly any where....and let me know how you are
doing......are you working now the way things are...or
maybe there is more to do now.....take care of
yourself..åsa.

Och fick till svar:

hey asa.........thanks for the message............i am okay and i am here at work...........i was..........on my way to sweden.....on wed.....but that will now not happen......they have shut down all of the transportation...........in america........all airplanes............all trains ......and all buses.............there have been at least 5 airplanes.....that have been hijacked..............and 3 of them have crashed.........into the world trade centers and the pentegon...............so things are very crazy here.................i will let you know as soon as i find out something..........please kiss and hug naomi for me...............i hope you are doing good................


Sen satt vi hela kvällen och natten och tittade på bilderna på tv, väntade på att höra mer om hur det hade gått, oroade oss och var som alla andra, chockade!

Vad gjorde ni, den 11 september 2001?

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Antonia

Jag var i skolan, kommer ihåg att de flesta sprang ner till våran cafeteria och var helt förskräckta över vad som hänt, det gick inte riktigt in i mitt huvud hur stort det var, hur hemskt det var.

Det lite läskiga var också att vi hade en granne där vi bodde då, och hennes äldsta dotters kille jobbade i WTC, och vi var såklart oroliga över att hennes lilla son skulle bli utan pappa, men han var lyckligtvis inte där den dagen.

2011-09-11 @ 21:13:41
Postat av: Elisabeth

Jag var 10 år när detta hände. Jag kommer ihåg att jag var sjuk och satt inne på mitt rum och skrev i min dagbok. Plötsligt kom min lillebror inrusandes i mitt rum och berättade att ett flygplan hade kört in i ett höghus i USA. Just där och då var jag helt oberörd, förstod ingenting, vill bara att han skulle låta mig vara ifred så jag fick skriva i min dagbok. Jag kommer ihåg att jag skrev någon liten notis om att ett flygplan hade åkt in i ett höghus i USA, men aldrig kunde jag väl förstå vilken katastrof det verkligen var.

2011-09-11 @ 21:50:15
URL: http://saelis.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Det är en dag man aldrig kommer att glömma.. trots att det inte var nära så kröp det i hela kroppen... Usch....

2011-09-12 @ 00:50:23
URL: http://fnulan.se
Postat av: Tina

Jag satt hemma i soffan när jag såg på tv4 som satte in extra sändningar om vad som hade hänt. Helt sjukt. Trodde det skulle bli krig

2011-09-12 @ 16:13:23
URL: http://neckis.blogg.se/
Postat av: Cissi

Satt på pendeltåget...

2011-09-13 @ 16:12:18
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor