Vårdnad och umgänge

Jag fick en fråga nyligen utav en som undrade vad det var jag ville med allt det här i vårdnadstvisten.
Personen i fråga hade uppfattat det som att jag var ute efter att få hela vårdnaden om Naomi och sen att hon inte skulle få ha någon som helst kontakt med pappan.

Detta stämmer inte alls!

Jag vill bara klargöra det, ifall det råkar vara så att ni är fler där ute som tror det.

Jag vill ha ensam vårdnad, eftersom det absolut inte går att komma överens med pappan, trots upprepade försök under en längre tid. (Anledningar och bakgrund kan ni läsa om här)

Sen tycker jag precis som de flesta andra, att ett barn har rätt att ha en pappa. Att ta dem ifrån varandra har aldrig varit i mitt intresse. Hade så varit fallet hade jag ju gått in och ansökt om ensam vårdnad redan de första åren när han bodde i USA och inte fanns med alls.
Istället var det då jag som kämpade för att hon skulle få träffa sin pappa.

Nej, jag är enbart intresserad av det som är bäst för min dotter, och att inte låta henne träffa sin pappa har aldrig varit med i min plan.

Vårdnad och umgänge är 2 skilda saker.


                                    Bilden är suddig men så fin att jag ville lägga ut den ändå. ♥

                                                                                                  bloglovin

Missa inte min tävling där ni kan vinna ett gratis tandsmycke. Avslutas imorgon. Klicka här!


Kommentarer
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Fina Naomi! Förstår precis vad du menar. Man vill ju komma överens och kunna tala med varandra. Det är viktigt i ett förhållande och det är nästan mer viktigt kan jag tänka mig när man har barn och inte lever tillsammans ...



svar: Jag har köpt den på en garnbutik i min lilla stad. Men eftersom det är en pippi mössa så säljs den säkert överallt där dom säljer pippi kläder :)



Kram

2011-10-04 @ 12:33:29
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jättefin bild :)



Sv: Jaa-aa, en systemkamera och jag är nog en av världens lyckligaste just nu haha :D Tackar!

2011-10-04 @ 12:37:58
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Anita

Håller tummarna att det får ett bra slut för flickans skull.

2012-01-21 @ 01:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor