Söker illustratör!

Som jag har skrivit tidigare, så har jag ju börjat lite smått med att skriva barnböcker.

När vi var små jag och mina syskon, så brukade våran pappa sätta sig med oss innan läggdags och hitta på massor av historier för oss. Det var Snus & Dus, Tomten som hette "Det är bara jag" , det var sagan om mig och Björn i trollskogen...ja, massor av riktigt bra historier, och alla dessa har jag i mitt huvet som bara ligger där och väntar på att få hamna på pränt.

Det är ju synd om de ska dö med mig och mina syskon, varför ska inte fler barn få nöjet att dela dessa fantastiska berättelser?

Några av dessa hsitorier har jag redan skrivit ner. Det enda problemet är att jag inte har någon som vill hjälpa mig att illustrera dem!

Jo, jag har skickat in manuset till olika förlag, och får jag ett positivt svar så kanske de kan hjälpa mig med detta....men det skulle vara så roligt att ha hela sagan färdig, och kunna skicka in manus med bilder och allt.

Så känner ni någon som känner någon som känner någon som är duktig på att rita, och kan tänka sig att hjälpa mig, så kan ni väl höra av er?

Jag har kontaktat några, och låt mig säga som så här med en gång.....flera tusen per sida har jag inte råd att lägga ut.
Eventuellt en human siffra, eller royalties på boken kanske skulle kunna gå att ordna....

Så är ni eller någon ni känner intresserade, hör av er! :)

                                                                                            
bloglovin


Kommentarer
Postat av: Ajlin

På bilddagboken finns det ju massor med tjejer och killar som är ASduktiga på att rita. Det är ju sådana som inte är kända illustratörer heller och de är kanske villiga att ställa upp för en liten billigare penning för att få illustrera nått och få ut sitt namn. Leta där.

2011-10-25 @ 11:12:32
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Queen Tiara

JAG JAG JAG!!! Haha :P

Jag har själv funderingar på att skriva och illustrera barnböcker i framtiden. Vilken chans detta hade varit =) Jag hjälper gärna till, och jag förväntar mig inga stora summor heller, så länge mitt namn står med i boken är jag nöjd =)

Maila gärna om du kan tänka dig att låta mig sammarbeta med dig.

Tack på förhand, Tiara!

2011-10-25 @ 12:55:12
URL: http://queentiara.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Har en vän i branschen så jag vet hur det fungerar. Förlagen gillar inte att man skickar in ett helt manus med färdiga bilder. De vill i så fall ha max en eller två bilder för att se om bilderna funkar. Plus såklart färdigskriven text. Helst vill de bara ha text om man nu inte är illustratör själv eftersom de själva sedan väljer vem som ska göra bilderna om manuset blir antaget. Om ditt manus blir antaget är det alltså långt ifrån säkert att den som hjälper dig med bilder får sina bilder med i boken. Kan vara bra att veta innan man lägger en massa tid i förhoppning att bli utgiven! Blir boken utgiven så får illustratören alltid 50% av alla intäkter.

2011-10-25 @ 13:15:13
Postat av: Nathalie Jonsson

Var ett tag sen detta inlägget pubblicerades men om du fortfarande inte hittat en illustratör så är jag väldigt intresserad! :)

olika teckningar jag ritat finns på min blogg www.art.blogg.se :)



Om du undrar något så är det bara att meila mig! :)

2012-01-28 @ 21:17:09
URL: http://art.blogg.se/
Postat av: Josephine

Hej, som Nathalie skrev ovan. Om du inte hittat någon.... Så är jag också intresserad. Har alltid velat testa på barnboksgenren, och jag tror att min stil skulle passa ganska bra.



Hör gärna av dig, antingen via min sida eller på mailen.



Ha det fint :)



/ Josephine

2012-02-20 @ 18:30:06
URL: http://josephinegraucob.wordpress.com
Postat av: Nathalie Jonsson

Jag har skrivit ett meddelande till dig om illustratör nu på din e-post så kan du skriva där mer exakt vad du hade tänkt dig om du fortfarande var intresserad :)

2012-04-09 @ 17:58:27
URL: http://art.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor