Historien upprepar sig

Jag har inte talat om det här, men i slutet på november är det meningen att vi ska upp i tingsrätten för en ny muntlig förberedelse.
Anledningen är att jag vill ha ett beslut nu.

I april månad så bestämde ju rätten att vi skulle ha samarbetssamtal och att det skulle komma ett yttrande från Familjerätten den 1 november om hur det hade gått. Vi har varit på ETT möte, och vi ska dit imorgon igen, men det är det sista vi hinner gå på för sen åker pappan iväg igen.

Anledningen till detta är att vi har tagit hänsyn till pappan som inte varit i landet, under 3 månader, och nu åker han igen i 3 veckor. Första mötet vi hade avbokade han, sen gick han med på att komma på nästa, men det var efter att han fått kallelsen till Tingsrätten. Då visste han att han inte kunde slingra sig längre.

Nu fick vi ett yttrande ifrån honom, där han skriver att det inte finns någon anledning till att ha någon muntlig förberedelse, eftersom han har bevisat att jag kan lita på honom nu,(eftersom han inte behöll Naomi i usa) och då vi efter ett möte med en lyckad utgång äntligen har fått igång ett samarbete. Samt att i och med hans kommande resa till USA så har vi samarbetat bra. Ursäkta mig, men när jag får frågan "Kan du passa Naomi på min vecka för jag ska till usa?" och jag säger ja för jag har inget val, är det då ett bra samarbete???

Så här har det gått till i 7 år.

Vi kommer upp i rätten, de beslutar om samarbetssamtal. Han drar ut på tiden in i det längsta, sen går vi på ett eller två möten där han lovar dyrt och heligt att allt ska bli bättre. Han sköter sig mer än väl fram tills kommande rättegång, och då säger han att allt fungerar hur bra som helst nu.
Tingsrätten tror honom, och lägger ner förhandlingen.

Då börjar det om från början igen.

Samma visa, om och om och om igen. (Som sagt, hur många gånger ska vi låta Titanic sjunka??)

                                                                                           bloglovin


Kommentarer
Postat av: K

En vis man fick frågan: ”Hur kommer det sig att en människa kan förstå komplexa samband och avancerade situationer, men har så svårt att förstå något som är skrivet på hans näsa?”

Den vise mannen svarade: ”Därför att det är svårt att läsa det som är skrivet på ens näsa.”

2011-10-17 @ 12:39:50
Postat av: Jannie

Jädrar vilken resa detta måste vara hela tiden!

Måste va skitjobbigt för dig!(er)

Håller alla tummar i världen för dig!

Tycker ju att det bara borde finnas ett alt...

KRAMAR

2011-10-17 @ 13:51:30
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor