Det här gör mig mörkrädd!

Häromdagen skrev jag ett inlägg om spelet som har kommit om Utöya. (Läs här)
De flesta kommentarer man får ifrån folk är ju att detta är fruktansvärt, förstås!

Men så finns det den där lilla skaran av människor, som får en att ligga vaken om nätterna och fundera över vart världen är på väg. Man blir verkligen förundrad över hur folk fungerar!!!

Som jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan, om folk tycker spelet är ok, skriv det då. Men varför är helt plötsligt alla andra idioter för att vi inte tycker det är ok??

Det ÄR inte ok! Inte nånstans. Tänk er in i situationen själva, om era barn eller syskon eller föräldrar hade blivit skjutna där, och bara 3 månader senare fanns det ett spel som drev med det hela, osm om det var ett skämt!

Vad är det för fel på folk som inte ser allvaret i det? Hur kan man ens få för sig att skriva såna kommentarer som dessa? Allvarligt alltså, hur är de funtade?

Är detta resultatet av hur barn blir om mammor går ut och jobbar 3 dagar efter födseln eller? (Förlåt, jag var bara tvungen att skämta bort det lite)



                                                                                                   bloglovin


Kommentarer
Postat av: emma

svar: Det är skrämmande! Håller med dig, det är så man blir mörkrädd och rädd för vart världen är påväg... snart vågar man väl knappt gå utanför dörren :/ Hur kan man tycka att något sånt här är okej...

2011-10-17 @ 14:06:00
URL: http://emmaadanielsson.blogg.se/
Postat av: Fröken M

ibland undrar jag om människor är för "avtrubbade" för att förstå allvaret... Tragisk, tråkigt och för de drabbade anhöriga säkerligen fruktansvärt :(

2011-10-17 @ 14:58:24
URL: http://frokenmela.se
Postat av: feztis

Lite väl onödigt att komma med såna kommentarer tycker jag. Även om man inte har samma åsikter så kan man framföra sina egna på ett bra mycket bättre sätt än sådär!



Sv: Tack så mycket, det var en helt okej dag igår :)

2011-10-17 @ 15:51:50
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Ajlin

De kallas för troll och de finns överallt på internet. Det bästa du kan göra är att tiga ihjäl dem. Ett troll som får uppmärksamhet, som den här snubben, är ett troll som vinner. Jag får också massa skitkommentarer hela tiden, men jag publicerar dem inte. Tig ihjäl dem bara.

2011-10-18 @ 10:04:31
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Candy

Men det där är bara troll. Högst troligt är de inte ens seriösa med vad de skriver, utan vill bara provocera och skratta på vår bekostnad. Bara att ignorera såna kommentarer.

2011-10-18 @ 22:08:39
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor