Döm inte hunden efter håren, och döm inte en hel by efter en människa!

Ikväll handlar Veckans Brott om morden i Knutby.

Detta fallet är något som berör mig mycket, då jag känner många av de inblandade.
Jag tänker inte gå in på hur jag känner personerna i fråga, eftersom de har gjort allt för att hålla sig utanför hela den här soppan så mycket det går.

De är med i samma kyrka, och faktum är att de även bor i det så kallade Fossmo-huset. Därför blir jag så arg på att inte journalisterna kan sluta med att springa där och ta kort utanför huset, det bor faktiskt en familj där inne, varför kan de inte använde de bilderna de har i arkivet??

Låt folket i Knutby gå vidare, de har haft det tillräckligt jobbigt med alla anklagelser och rykten som har spridits om dem, allt på grund av en sinnessjuk man som idag sitter inlåst.

Jag kan lova och svära att det inte är enbart hjärntvättade människor som är med i den kyrkan, utan helt ärligt så är dessa personer några av de finaste människor jag någonsin träffat!

Det som hände i Knutby är fruktansvärt, men är det verkligen rätt att döma en hel by och alla människor som bor där efter vad en person har gjort?

                                                                                                              


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja men det är så tråkigt när folk verkligen gör allt för att förstöra för andra, jag förstår inte hur man tänker då.

Usch.



kram.

2011-11-22 @ 13:19:00
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Jennie & Fröken Flis

det är jättetråkigt när det blir så, men tyvärr har journalister inga hämningar =/

2011-11-22 @ 21:36:13
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag bor i samma "stad" som henne. såg henne på ica en gång där jag bor, men hon satt dock i bilen! Har tillochmed gått förbi huset där hennes pappa bor/bodde, och det skäms jag för faktiskt (a)

2011-11-22 @ 23:19:53
Postat av: Anonym

kan tillägga att jag inte menar att jag bor i knutby, men hennes pappa bor utanför jkpg i en liten håla.

2011-11-22 @ 23:21:48
Postat av: prinsessanadia

I min mening så är människor som är med i frikyrkliga församlingar hjärntvättade. Men jag vet också att även om jag anser att dessa personer är lite väl lättlurade och blåögda så är många av dom fortfarande bra människor. Min bästa väns mamma är med i en frikyrka, och alla som känner henne tycker att hon är hjärntvättad, men hon är fortfarande i övrigt en normal människa som är precis lika mycket älskvärd som vem som helst.

2011-11-22 @ 23:44:35
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Silla

Tidningarna är ensak, dom "måste" skriva om saker för att få tidningarna sålda och lästa..



MEN......



Människor som inte förstår att hela Knutby är inte inblandade och HELA Malmö är inte kriminellt eller ALLA slår inte sina barn i den familjen eller ja listan kan bli lång...Dom människor ska man ju tycka synd om..

Det finns ingen anledning att behöva försvara sig om man så bor i Knutby för det är BARA människan som kan är trög som tror att det är ALLA som är inblandade..

2011-11-23 @ 14:10:21
URL: http://sillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor