Den här vargen sågs utanför min systers hus

När min svåger var på väg hem från jobbet häromdagen fick han syn på den här vargen nästan utanför deras hus.
Han stannade bilen och filmade, och när hans jobbarkompis ropar på vargen så kommer den närmare. Inte ett dugg skygg var den.

Och där ute springer Naomi och hennes kusiner och leker!

Jag har alltid varit emot vargjakt,men när de blir så här oskygga så börjar man ju fundera på om det inte har gått för långt?
Vad tycker ni om vargdebatten?


                                                                                  


Kommentarer
Postat av: Martina

Aaaah vad häftigt med sådan närkontakt med en vild varg! Men jag förstår att det inte känns så kul med en varg som springer runt där barnen brukar leka.



Det ser ju ut som en ensam var så kanske är den på vandring och snart borta från bygden.

2011-11-11 @ 16:31:43
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Fröken M

Coolt, men det är lite läskigt att de är så orädda ! Den jag såg för några veckor sedan brydde sig ju inte heller vidare värst om mig och jag kunde lätt fota !? Kram

2011-11-11 @ 19:51:08
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Jerker Nilsson

Roligt att få se en varg på så nära håll. Unga vargar, främst hanar, brukar vara lite mer orädda av sig när de är på vandring.



Så länge de satt i bilen var den dessutom än mer orädd eftersom långt ifrån alla vargar förstår att koppla ihop bilar med människan och att vara rädd för dem.

2011-11-11 @ 21:36:23
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Silla

Jag är en av dom som älskar vargar o skulle lätt kunna skujta på dom som skjuter vargar..

Jag står fast vid att vargen gör inte människan illa utan det är människor som gör varharna illa..

Om dom tar ett lamm eller 2 så är det fullt naturligt ...

Jag är jätte avundsjuk på din svåger som fick se henne så nära.

2011-11-12 @ 14:50:58
URL: http://sillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor