Äter du "Mia" till påskbordet?

Alla barn har ju sina egna ord för saker och ting. Ibland kan de vara så speciella att bara mamma och pappa kan förstå vad de säger.
Nino har ju börjat härma det mesta man säger nu. Det kommer inga riktiga ord än, men ropar jag till exempel på Naomi så skriker han högt i samma röstläge som mig, så nu känner jag igen hans ton när han ropar på sin syster :)

När Naomi var liten så kallade hon nappen för "borta" Jag brukade leka med henne genom att ta nappen, och säga "BORTA" och sen lämna tillbaka den. Då trodde ju hon förstås att nappen hette "borta" :D Så när hon var ledsen så så ropade hon efter just borta.

En annan rolig sak hon sa när hon var liten, det var att allt som var farligt enligt henne, det hette "Däng Däng"
Kom det en stor lastbil eller motorcykel som lät högt, då var det "däng däng mamma!"
Just detta ord har hängt med, så jag kommer ofta på med själv med att säga till Nino när han gör något farligt att "Aja, det är däng däng"

Ett annat roligt ord är Naomis ord för prinskorv. Det heter "Mia". Anledningen till det är, att när hon var liten så jobbade jag på Ica, och i charken där jobbade det en tjej som hette Mia som alltid gav Naomi prinskorv när hon kom dit. Varje gång Naomi kom dit så frågade hon efter "Mia", och till slut visste alla i charken att då skulle hon ha en prinskorv :)

Lite kul med egna ord, ska bli roligt att se vad Nino hittar på för något.

Har ni några roliga ord som har hängt med er sen ni var små? Eller kanske bara något som ni kallar för något annorlunda?

Naomi 1 år


Kommentarer
Postat av: malin [fotoblogg]

sv: åh tack så mycket :)

hoppas du får en bra dag Åsa! :)

2011-03-16 @ 11:04:52
URL: http://mkarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor