När någon utsätter ens barn för fara...

Tänker länka till ett inlägg av Fredrik Backman, som jag tycker varenda människa borde läsa!
Han skriver en hälsning till den kvinna som var nära på att köra ihjäl både honom och hans lilla son när hon gjorde en helgalen omkörning, och den beskrivning han ger av sin kärlek till sonen är helt galet bra!

Ska citera en rad som jag speciellt fastnade för:
"Och när han skrattar. Herregud. Det är som om något rusar runt barfota på insidan av mitt bröst när han gör det."

Det är som om han är den första personen i världen som äntligen lyckats sätta ord på kärleken man har till sina barn. Helt makalöst. Man får sig verkligen en tankeställare.
Läs, säger jag bara.

Inlägget hittar ni här.


Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamman som älskar vitt

Ja, det är ingen rolig period. Men men! Bara att ha tålamod och vänta på att den spricker igenom å njuta tills nästa tandperiod=) hehe.



Kramar!

2011-07-08 @ 11:30:05
URL: http://njutensmula.se
Postat av: Izabelle

I min grannstad var det två killar (16 år kanske) som körde på en tjej med motorcyklar och de bara lämnade henne på gatan!!!!! Hur fan (förlåt!) kan man göra så? Tjejens arm är helt krossad och underkäket är förstörd.

2011-07-08 @ 21:47:21
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor