Dum blondin

Förra veckan kraschade ju våran dator.
Jag skulle installera ett program, och då stod det att jag var tvungen att koppla ner mig från internet, så jag drog ur nätverkskabeln, installerade programmet....sen gick det inte att koppla upp sig igen?

Jag provade allt, till slut ringde jag och skällde på Telia. De försökte hjälpa mig, men till slut gick de med på att skicka ett nytt modem. Det konstiga var ju att den ena datorn fungerade, men inte den andra???

Jag fick hem modemet, kopplade in det, men det gick ändå inte!
Efter en veckas frustration så ringde jag ännu en gång till Telia, ett sista försök innan jag kastade datorn i väggen!

25 minuters telefonkö senare:

"-Hej, detta är '''''''', hur kan jag hjälpa dig?"
"-Hej, Åsa heter jag. Jag ringde er i förra veckan för att min dator inte går att koppla upp på internet. Ni har skickat ett nytt moden och jag har försökt allt, men det går ändå inte! #¤%/¤(?&%¤!!!!!"

"-Ok. Titta på baksidan av modemet. Vilka sladdar har du kopplat in och hur ser det ut?"
"-Ja, de gula är kopplade till det gula uttaget, och den röda till det röda uttaget...."
"-Ok. Flytta den röda sladden till ett gult uttag. Hur ser det ut nu?"
"-Oj då....Nu fungerar det visst!"
"-Så bra, var det något mer jag kunde hjälpa till med idag?"
"-Öhhhhh...(*skäms*) Nä, tack, det var nog bra så...."


Bilden av en dum blondin?


Kommentarer
Postat av: Mynnie

vadligt fin design :D

2011-07-27 @ 12:34:19
URL: http://mynnie.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Både ja och nej, jag tycker det är ett helt okej jobb för jag slipper plugga vidare efter skolan och sen är det roligt imellanåt. Men jag kan inte säga att det är mitt drömjobb för det är det inte. :)

2011-07-27 @ 12:45:34
Postat av: Jonnie

haha ja men man kan ju inte kunna allt :) du e säkert bättre på nått annat :)

2011-07-27 @ 14:02:11
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Jonnie

jag håller me, döda han långsamt och plågsamt :)

2011-07-27 @ 15:21:13
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Jennie & Fröken Flis

men haha! Va roligt^^

2011-07-27 @ 21:49:42
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: mammas 'lskling naomi

du 'r ingen dum blondin!!!!!!!<3

2011-07-28 @ 01:57:24
Postat av: Silla

Hahahhahahahaha Dagens skratt...



Ditt blonda hår är det blont? Eller har dumörkt underför det var så super snyggt....

2011-07-28 @ 22:57:30
URL: http://sillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor