Måste man ta någons liv för att veta att det är fel att mörda?


Har du någonsin knarkat?

Att missbruka droger, dvs starka droger, så som cannabis, heroin osv, kan drastiskt förändra ditt utseende. På så kort tid som bara några veckor faktiskt.

Aftonbladet har lagt ut några riktigt avskräckande bilder som bevisar just detta idag. Starka bilder.



Bilderna ingår i ett projekt som heter "From drugs to mugs", och är meningen att de ska avskräcka ungdommar från att börja använda droger.

Jag har ALDRIG testat droger!

Aldrig någonsin. Inget starkare än alkohol och cigaretter. Det är jag väldigt stolt över.

Inte för att jag inte har haft chansen. Jo då. När jag var i tonåren höll nästa alla på med det. Varje gång vi var på fest så var det alltid någon som erbjöd droger. Jag tror att jag kanske blev ilurad något en gång. 
Jag minns att vi var på en fest och jag drack folköl. Hade ett sexpack, och hade väll druckit 2-3 stycken. Satt just denna gången brevid en som var känd i stan för att sälja droger, och vi satt och diskuterade just detta minns jag. Att jag var så emot det. Han tyckte det var strongt av mig att ta avstånd. När jag några minuter senare gick på toa och kom tillbaka och drack min öl, så blev jag helt konstig. Yr i huvudet, illamående, och svimmade till slut.

Nu i efterhand kan man ju tycka att det var dumt att lämna en öppnad öl hos honom...men till saken hör ju att jag såg honom som min vän. Och sen kan jag ju inte säga med säkerhet att han hade lagt något i ölen än idag....men jag tror det...men säkert vet jag ju inte.

En gång diskuterade jag droger med en före detta missbrukare, som sa till mig, att eftersom jag aldrig provat kunde jag inte uttala mig om det. IDIOT! Ska man vara tvungen att prova något som man vet är fel, för att kunna uttala sig om det efteråt??
Så jag måste mörda också för att veta att det är fel eller??

Jag kan bara säga som så här. Min dotter har kommit upp i den åldern nu så hon börjar förstå vad droger är för något. De pratas väll om det i skolan tänker jag. För några dagar sen frågade hon mig om jag någonsin hade provat knark.

Då var det jävligt skönt att kunna vara helt ärlig när jag sa NEJ!


Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Usch, nä jag har aldrig heller provat detta, nä fy kommer på frågan. Ja det var starka bilder, som man kan förändras. Kram o ha en fin lördag

2011-02-26 @ 12:33:57
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: Åsa

Selma: Det var den dummaste kommentaren jag nånsin fått! Var tvungen att publicera den bara därför....

2011-02-26 @ 17:30:38
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: john

nej nej cannabis är ingen starkare drog många i släkten röker de inget händer dock röker jag sj. Du kan läsa om de själv

2013-06-17 @ 00:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor