Helt rätt att "outa" dom.


Det är mycket program om fuskbyggare på tv just nu. 5:an har Byggfällan, och nu har 4:an dragit igång med Fuskbyggarna. Det tycker jag är bra. Om ett företag inte håller vad de lovar, och lurar folk på pengar, så är det inte mer än rätt att svenska folket ska få reda på det, så inte fler blir lurade.

Har ju själv varit med om att bli rejält lurade på ett köp. Inget så allvarligt som ett helt bygge, men på våran tv som många av er redan läst er trötta på :) Har ju skrivit en hel del om det på min förra blogg, men det finns ju en tanke bakom varför jag gjort det. Just för att hindra andra från att bli så lurade som vi själva blev. Och jag vet också att många har avstått från att handla utav detta företag tack vare oss också, och det känns faktiskt bra. En del som hört av sig och tackat för att vi talat om vad vi blev utsatta för, så de skulle slippa hamna i samma sits.

I korta drag, för er som inte vet vad jag pratar om, så köpte vi en tv  som inte fungerade. Vi fick den utbytt 3 gånger, men ingen fungerade, och när vi då ville häva köpet så hotade DOM att polisanmäla OSS för trakasserier! Trots beslut från ARN och konsumentverket så gick de inte med på att lämna tillbaka pengarna. Det skrevs til loch med om det i NWT och Råd & Rön.

I ett sånt läge har man ingen chans. Företag, så som detta eller de på tv, som bara lurar folk på pengar, och sen kursar företaget och har så mycket skulder redan, de levar ju på det. De struntar i att betala tillbaka, vet att folk inte orkar ta striden, eftersom knappt någon får sina pengar tillbaka ändå....

Helt sjukt att vi lever i ett samhälle där det faktiskt går att komma undan med sånt här! "Företagare" som gör sig en "karriär" på¨att lura folk.

Jag vet hur arga vi var när vi blev lurade, kan ju bara tänka mig de som då lagt ner flera hundratusen kronor på att bygga om sitt hus, och sedan blir lurade. Fruktansvärt!

Så jag är för fler såna här program på tv. Låt de skyldiga ta sitt straff, och även kanske det hindrar någon annan från att göra samma sak.

(För er som söker ÄRLIGA byggarbetare, se här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor